AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
722

Kör på Klarastrandsleden i Sthlm sedan hör jag något...

...som låter som ett stenskott.
Detta inträffade idag i slutet av tunneln precis efter avfarten från Essingeleden. En bil låg framför ca 20 meter och några få bilar kom i den motsatta körriktningen. ( Det är ändå 5-6 meter emellan vårakörfält. )
Så plötsligt hörs ett knäpp och jag ser på rutan att det blivit en spricka på ca 2*1 cm. Hur fasen kunde jag få stenskott där i 50 km/h? Inga bilar runt omkring och i den hastigheten!?!
Nån som har förslag på vad det kan vara? Jag kanske blev beskjuten med ärtor? =P

Ny bild 19 Nov-
Länk
Det beror väl lite på hur långt du hunnit på Klarastrandsleden, men Essingeleden går ju faktiskt rakt ovanför... Kanske det var från norrgående?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Låter det som ett stenskott och blir en spricka så beror det på att något träffat rutan. Där bryts ytspänningen på ytan och något av de laminerade skikten spricker. Följdaktligen bör rutan bytas om sprickan blir större. Mitt förslag är att det är ett stenskott och att du bör byta rutan så denna månads bekrymemr och pyssel med bilen är lösta. Vad annrs kan det vara, tomten som kommit med hjulklapp?:DD
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kan kanske ha varit en dubb från nån annan kärra, det kan nog bli rätt bra fart på dom under olyckliga omständigheter. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Hmm jo låter osannolikt med stenskott och även bult från essingen men nåt måste det ju va.... Typ en lastbil som körde på essingen som skruvade ner en dubb som sedan snurrade 90 grader ner till min bil. =))

Ny bild 19 Nov-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.