|
|
|
|---|---|
Carl FW |
har en fråga angående 325 coupe e36. Var ligger varv spärren. Skulle även vilja ha någon bra sida med bmw styling som inte är allt för dyrt |
|
Varvspärren ligger i chipset i databoksen så om du vill flytta det så får du köpa ett trimchops eller åka till någon som mappar bilen för dig.. Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
trimchops = trimchips ;-) Gött att köra BMW BMWCS #05472 Länk |
|
|
Menar han inte vid vilket varvtal den ligger? Har för mig att det är vid 6500rpm. Inget jag skulle flytta, hållbarheten minskar rejelt om man håller på och varvar däröver. |
|
Carl FW |
ja jag undrade när varvspärren gick i för jag kan då dra min till 7000 och där tar ju varrvräknaren slut :( |
|
Carl, då har du troligen ett trimchip i din bil! Vissa trimchip tar nämligen bort varvtalsspärren, som baggen skrev. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Bmw ludde |
Johan B, tror inget chip tar bort varvspärren, chippen flyttar den några hundra varv uppåt. |
|
BMW ludde, vissa trimchip tar bort varvtalsspärren helt! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 7000rpm klarar motorn fint, varvade ofta och gärna dit med min 325a =) | |
Bmw ludde |
Johan B Ok, det var mer än jag visste =), låter helt sjukt att plocka bort varvspärren, farlig då man te x får hjulspinn då sticker varvet fort iväg. |
hellonasty |
Har hört att man på en del bilar och eventuellt E34 kan lätta på luftburken och därigenom lura varvspärren lr var det kanske hastighetsspärren |
| Men de måste i så fall vara väldigt få chip som tar bort spärren helt?? har aldrig sett nån som haft det...helt sjuk igentligen!! | |
|
Hade chip i min förra bmw. då kunnde jag dra den till 7000v --- King of the road |
|
Carl FW |
okej, nu är det så att jag mixtrat och provat och kommit fram till att den spärrar vid 7000, eller strax där efter. bra eller dåligt?. Har även stora funderingar på att köpa en e36 alpina b6.verkar vara en grym maskin med bra komfort. är det någon som vet om den ligger i samma försäkrings klass som 328? har fått för mig det, skulle ju va bra eftersom m3 är för dyr att äga tycker ja i alla fall. |
|
Min kärra kan jag vara upp till "2 liter" på ekonomimätaren, kan inte gissa hur många varv det är, men skulle nästan tippa på att min varvtalsspärr är borta... ps. nödläget på automatlådan hoppade i då. Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
Bmw ludde |
Vadå 2 liter, drar jag på så går mätaren runt typ, illa e de. ! |
|
på ekonomimätaren vid tvåan har jag vid ett tillfället varvat till. vart lite halvtaskig stavning på mitt förra inlägg (Lördag kväll). Men som sagt. när bilen drar 20 liter bensin på 10 mil, vid den markeringen på momentanbränsleförbrukningsmätaren som sitter under varvräknaren, Ja det är illa det kan jag hålla med om. :-) g-nite dudes... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
| BMW Ludde: Kan du inte spela in en film och lägga upp på här på sidan. Är nog fler som vill höra hur en BMW låter på 11-12000rpm! | |
Bmw ludde |
sandgren: Hmm jagt har svårt för det i och med varvstopp du vet, sen vill man inte ha 6 hål i huven efter kolvarnas raketfärd =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.