AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
504

symptom spårning

ni
31
nikks
728iA -98
Om det är så att man har en lätt dragning åt endera höger eller vänster då man släpper ratten, vari kan det problemet bestå?
Har balanserat alla däcken och har korrekt lufttryck runt om.
Ingen jättegrej men man vill ju att grejerna ska funka. I det här fallet en 728 96.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Hjulinställning behövs. Allra bäst är en KDS hos din autkoriserade ÅF, näst bäst och oftast billigare är en bra kompetent gummiverkstad.

Notera dock att det finns två huvudanledningar till varför vinklarna är fel; 1) Fysiskt våld, t.ex. närkontakt med refuger eller trottoarkanter 2) Slitage i leder etc.

Enligt min egen erfarenhet har de gummiverkstäder jag haft göra med aldrig identifierat slitage utan bara justerat bort slitaget, med glappet kvar. Däremot har autktoriserada ÅF oftare men inte alltid hittat glappet/slitaget och sagt att "justering kan ej göras" först måste de slitna delarna bytas.

Mvh Björn
Länk
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Glömde ju det självklara; fel ET på fälgarna, dvs inte fälgar avsedda för E38. Problemet är då att mitten på däckets slitbana inte är där det är avsett att vara på bilen. Det är antingen för nära bilens mitt eller för långt ut - hoppas detta blev begripligt.

Mvh Björn
Länk
ni
31
nikks
728iA -98
o ja. tackar tackar. hårt att veta dock att hjulinställning ofta görs som en metod att typ måla över rost. det blir bättre men felet kvarstår..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.