|
|
|
|---|---|
Dragan525 |
Jag öppnade huven o märkte hur löst hela högra lampinsatsen var när jag tog i lite på kabeln..vänsta insatsen sitter fast som den ska!..när jag kör på ojämn väg så märker jag hur ljusbilden studsar på vägen...Hur kan något sånt gå sönder fattar ingenting? kan man göra något åt det utan att byta hela insatsen..har hört att det kostar ca 5000kr +jobb på det!! tack mvh Dragan |
|
Strålkastarhuset kostar 1200-1300 på BMW och sitter med 4 skruvar. Du måste dock kontrollera ljusbilden efteråt. Mvh, Steaman |
|
|
Hej. Har samma på min finns renoveringssats för fästena, för hundringen på bmw. |
|
Dragan525 |
Hmm men är det samma insatser? jag har dem med angels eyes!.. BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Inte alls säkert att detta är nåt fel (på den lösa iaf). Det skall går att röra på hela insatsen och det är även känt att man kan se lite darrning på ljusbilden när man kör ner i potthål osv. Insatsen är ju motordrivet ställbar, på min kan jag röra båda relativt lätt genom att ta tag i anslutningen bak på t.ex halvljuset. Man ser att båda insatserna inkl helljuset följer med. Bergfast skall de alltså inte sitta, hur är det med din ljusinställning, funkar denna? FP |
|
|
Hej. Jag var nyss in på bmw då jag märkte att den ena xenon lampan fladdrade i varje gupp. Mitt svar var att byta repsats för fästena i den inre lyktan. Kostnad för material ca 100:- tydligen standard sade de. Det var enkelt att byta sade de har beställt, så jag skall själv byta nästa vecka om jag hinner. |
|
Dragan525 |
mm jag förstår men den vänstra sitter riktigt bra medans den andra bara e helt lös, jag tog på den "xenonkabeln" o hela den insatsen den kromade delen inne rörde på sig jättemycket..jag antar att det är nåt som är brutet inne..jag vågar inte pilla med sånt!..men jag försökte ställa in ljusbilden o det funkade inte på den "söndriga" ingenting hände...jag tror att jag ska byta ut den invändiga insatsen...men någon säger att det kostar ca 100kr en annan säger 1200-1300 o den tredje säger från 5000kr hehe... MVH Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Tja jag fick beskedet från min lokale som är auktoriserad bmw verkstad i veckan. Känner jag på min insats på den sidan där den darrar vid körning så är insats + xenon lampan lös. Ring din bmw verstad så får du se repsats till fästena lykta sade de till mig. |
|
Dragan525 |
OK tack för alla svaren!.. BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE |
|
Det stämmer! Jag kollade i ETK:n och det finns en repsats med nummer: 63 12 6 908 410. Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.