|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter att ha åkt Ford fiesta nu i snart 3 månader efter att jag sålt min M5 e-39 så var det med ett extra stort leende jag klev upp i sängen i morse. Jag skulle nämligen åka o hämta mig min 4e M bil. EFter stor beslutsångest så blev det en M coupe. Har varit o kikat på flertalet M coupér och de flesta har varit smällda ( lite eller mkt) eller så saknas det dokumentation eller tvivelaktigt miltal kontra skick. Sen så en dag så fanns den bara där, en estorilblå M coupe årsmodell 00 med endast 5300 mil på mätaren på annons. I annonsen så stod det ju att den var i nyskick typ. Värt att kolla upp kanske??? Min gode vän Bimmer Johan åkte dit o tog sig en titt. Hans omdöme på bilen var att den var i väldigt fin och var i nästan nyskick. Bestämde mig dirrekt att den bilen ska jag ha. Efter lite prut på telefon och en tråkig tågresa så var jag äntligen framme i malmö. Tog en nogrann kol på bilen o konstaterade att den var det var den finaste M coupé jag nånsinn sett, tror jag :) Absolut all dokumentation mm mm mm. Mer nöjd kan man nog inte vara. De 29 milen hem var som en enda lång........ Den som sa att man inte kan köpa lycka för pengar måste vara dum i huvudet!!! M-POWER! | |
|
Grattis o. välkommen tillbaka. Synd bara att du har en hel vinter att lida igenom. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Grattis Anders! Skönt att ha dig tillbaks i "stallet", då kan vi bjuda dig på nästa Bimmerabend med gott samvete ;-) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Grattis, då kommer det gå på sne igen:) //Robban Länk |
|
|
Hmm, tyckte att du gjorde dig i fiestan..he he. Skämta åt sidan så får man naturligtvis säga Grattis! Ser fram emot en åktur nästa helg.. "Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar.." |
|
|
Härligt Anders! Ser fram emot att få ta en titt på den. Det är snart sommar ;) |
|
|
Grattis Anders! Helt rätt färgval också! En fråga bara: Är det någon skillnad i draget mot Fiestan?.. :-) (Som jag nämnde i en annan tråd: Min går nog i morgon också...) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Sani!! Den går en smula fortare än Fiestan, även om det är marginellt :) Såg din gamla m3 cabbe idag..har du köpt nåt annat kul ännu? Kommer du på lördag? Anders M-POWER! |
|
|
Fan vad avundsjuk jag blev nu! Grymmare och brutalare BMW är svår att finna! //Thorssa |
|
|
Gott med BMW! //Schnitzer |
|
|
Anders: Nej, jag kan nog inte med att dyka upp i min Calibra...(vinterbil) Funderar lite på något billigt och modernt i cab-väg: Smart-cab! (med Brabus-trim/styling så klart...) ___ BMW CS #5221 |
|
|
Kul att du fick tag i nåt bra.. Din tur att köra till nästa Bimmerabend;-) (ska bli gott att åka M) Två bilar är fler än en.. |
|
|
Den bilen har varit på några träffar härnere. Bland annat den första stora träffen i våras om ja inte missminner mig. Trevlig Kille som ägde den. Och i riktigt nyskick dessutom! Gratulerar Anders ! Du har köpt en blivande samlar bil utan tvekan. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Wendtan!! Att bilen var i nyskick (nästan) var även min spontana reaktion när jag såg bilen.. Både hjärta o hjärna sa KÖÖP!!!!!! Det enda som finns på bilen är ett par små dörruppslag och en kantstötning på en fälg som skall fixas till. Annars så e det nya bilen Har varit ute o kört en rejäl sväng idag med bilen och det e verkligen som att köra ny bil.. Jag e helnöjd... Tråkigt bara att jag ska ställa av den nästa vecka inför vintern. Men man har ju nåt gött som står o väntar på mig till våren. M-POWER! |
|
|
Grattis till köpet! Tycker M Coupé är riktigt grymma! En fråga dock, är det 321Hk med 5vxl låda eller är det 6vxl låda även i M Coupé?? --- Mvh. Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!" www.robban.org - Snart färdig! |
|
|
Sani; M Roadster/Coupe har 321hk och 5 växlar. /Manray/ |
|
|
Meddelandet är till Mean Machine självklart! Sorry... :) /Manray/ |
|
| Om det inte är en -02:a då såklart, då har den E46:an M-motor, strypt till 325 glada =) | |
|
328 johan Den nya m3 motorn sitter även i 01 orna ;) M-POWER! Länk |
|
| Finns det någon möjlighet att få tillbaka de 18 stypta hästarna på motorerna från -01? | |
| Anders: Det visste jag faktiskt, har flyttat om knapparna på tangentbordet bara så det ska bli lite mer spännande ;) Dock hade jag aldrig velat byta till den nya motorn, inte med den marginalla effektökningen kontra dom, ska vi säga, ganska stora problemen med vissa av dom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.