|
|
|
|---|---|
grenen |
Har en fundering ang. en M3 replica på vanlig e30. Att det är en påbyggnad på c stolpen som är punktsvetsad vet jag, men hur fungerar de med hatthyllan? är den oxå förlängd? ruta? finns det några bra bilder som visar dettta? |
|
Ja, hatthyllan är förlängd liksom rutan. Är en hel del pyssel om man vill ha det bra för bakluckan och dess infästning är ju inte heller lika som på vanliga E30n. Det var nån länk en gång här på forumet som visade en balk i genomskärning men jag kommer inte ihåg vad det var. |
|
Franke |
Här är länken : Länk Har oxå lite framtida planer på att bygga mej en M3-replica. Men den kommer nog delvis att vara byggd i aluminium och utrustad med en turbo motor. Castor : Du råkar inte äga en vit M3:a ? Mvh Danne |
|
Hej grenen.... En gång i tiden så byggde jag om en e30 320 till en m3 replica.. förmodligen sveriges mest m3replica liknande e30 .. Jag köpte en 320 83 o sen alla delar från en m3 87 inklusive just den baklruteramen du pratar om... Jag kapade loss den o sen borrade ut alla punktsvetsar. sen är det bara o lägga dit den i rut ramen på 320n eller vad det nu är.. Jag bytte exakt allt på hela bilen till m3 förutom rutan fram. Dden vart av gammal gummilisttyp. Jag har lite bilder från bygget som jag kan skanna in ifall du vill kolla in bygget. Jag sålde den för ca 5 år sen. En polare såg den härom dagen i Barkaby. Den var Dakargul (innan m3 e36an hade kommit ut på svenska vägarna) mvh matte |
|
Franke |
Burken: Det lät som ett intressant bygge =) Om du skannar bilder , har du lust att mejla mej ett par bilder då? Mvh Danne |
|
Ska försöka hinna det så fort som möjligt...har lite mycket på jobbet nu... men det kommer..... mvh matte |
|
Franke |
Det låter bra det !! Tack på förhand ! Mvh Danne |
| Franke: Jo, stämmer bra det. | |
Franke |
Castor: Ja då jobbar ju vi på samma ställe =) Har spanat in den några gånger efter jobbet. Brukar parkera på samma parkering. De ja som har en mb me stora hjul som du kanske har sett. Hade även en halvskabbig 318 e30 i somras. De är en fin bil du har ! Skulle vara kul att kolla närmare på den. Mvh Danne |
|
burken: skulle du kuna maila över lite bilder till mej med?? vore kul å se då jag också bygger om i vinter mvh johan going 2 fast.. expect nothing less.. |
|
|
Franke: Jodå har sett MBn ett par gånger, bronsfärgad va. Det är precis samma ställe vi jobbar på (färgen) fast du på B och jag på D... ;) Nu står M3an och tar upp plats i farsans garage, längtar till sommaren. |
|
Franke |
Japp det stämmer . Håller me dej om sommaren ! Fördelen med vintern är ju att det blir mer gjort i garagen. Ska till att sätta igång ett nytt projekt nu under vintern. Tänkte ge mej in på att bygga mej en m3 replika med hemgjorda skärmar i aluminum. Det är ju bra att det finns en m3:a i hemtrakterna då. Utifall jag skulle ge mej in på bakrutekasseten o bakluckan oxå =) Men vi får se hur tiden räcker till. Sålde ju min 318 så suget efter "ny" turbobil har blivit ganska stort. Mvh Danne |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.