|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Hmmm... det var den förklaring jag till slut fick av den lokale handlaren... Skulle kosta runt 15' att fixa det sa han. Har kollat upp det i TIS'en och man byter dom från utsidan, dessutom ska bussningen mycket riktigt också bytas. Men lådan måste nog plockas ned repsatsen har artikelnummer: 23 11 7 542 726 Special-verktygsats 23 4 020 ( Slagdorn) Freude am fahren |
|
Vantage |
Skriver för att låta tråden växa:-)))) Har en 98:a med samma problem. Det blir inte värre men är irriterande som fn. Jävla skitbilar säger jag, har aldrig haft så stora problem tidigare med andra bilmärken som just 5:serien jag äger. Det glappar och skramlar hela tiden och delar ska bytas i tid och otid tame fn. Visst skrället har rullat 32 000 mil nu så skäl finns naturligtvis, det erkänner jag men skulle jag skriva allt som bytts ut under mitt ägande ( 4 år & 12 000 mil ) så får jag sitta här hela natten och plita......suck...... Tur att BMW har körglädje iaf, det slår nästan inga andra märken :-))) Vantage |
| Har varit under bilen och kollat, ser ett av hålen för sprintarna och känner det andra. Är nog inte omöjligt att komma åt dom utan att montera ner lådan men det blir nog rätt svårt. Kanske bättre att vänta och ta det om man skulle behöva byta koppling nån dag. | |
|
Hej Vill bara ansluta till alla med samma problem, utöver det som tidigare beskrivits tycker jag att alla växlarna är tröga att få i, bilen har bara gått 8000mil -01 525. Hade en -04 525 innnan som var fantastisk skön att växla som hade gått 4800. Ska en låda inte hålla bättre?? |
|
| Hmm, konstigt att det inte finns en bra lösning på detta problem. Uppskattningsvis hälften av bmw-bilarna i min bekantskapskrets lider av detta (och de är rätt många....)!!! Börjar känna tendenser till det i 330:in nu.... Tycker det är för jäkla dåligt rent ut sagt.... | |
|
Har så fortfarande på 330in jag, har inte orkat göra några mer undersökningar på problemet. Men det är fruktansvärt störande! Måste ta tag i det snart! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
| Ja, det är konstigt att ingen verkar ha tagit tag i det.... | |
| Lyfter tråden. Har samma sak i min 530iT 01a. växelväljaren fastnar till höger när 5an varit i. bättre när det är varmt ute. Ingen som löst det? | |
|
Hej, enda lösningen är att byta hylsorna för spärrstiften för 5'ans och backens växelläge. Problemet är att stiften kärvar i bussningen/hylsan. Repsatsen har nummer: 23 11 7 542 726. Kan maila ett utdrag ut TIS om du vill ha.... Freude am fahren |
|
|
Ja tack mail gärna det till: ronnie.mar@glocalnet.net vet du vad rep. satsen kostar? måste lådan ner? |
|
| Beställde 23 11 7 542 726 kostade 49kr kan det stämma, är det rätt? | |
|
49:-? Billigt som tusan, om det nu hjälper så vore det SUPER! Maila väldigt gärna instruktionen till mig med! ola.tallberg@gmail.com En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Om ngn vill dela med sig av instruktionen eller tala om var i TIS jag hittar den så vore jag också tacksam... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag skulle också gärna vilja ett utdrag ur TIS ang detta. Vore tacksam för hjälp. Peter |
|
| Samma här :)! | |
| Power posta er mailadress så fixar jag det.... | |
| Så har fått det fixat idag på min 530iT -02. Man var tvungen att plocka ner hela lådan. Men det var det värt. känns som ny igen -skönt. Undvek att köra i 5an innan, var så jäkla drygt att den låg åt höger. | |
| rrm: Lämnade du in den och vad kostade det isf? | |
| Fick ge 5000:- inkl delar. En bilmek i Landskrona F.M Bilservice. Skönt att kunna ligga i 5an igen och att hoppar ut som den ska. | |
|
Hej! Vilka delar fick dom byta? Var det mer än 49 kronors delen som du nämnde i tidigare inlägg? /ninja |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.