|
|
|
|---|---|
|
Kolla här Länk Länk Länk | |
|
Som om jag hade lånat ut en 2002 Turbo till en motor jornalist... Har en teknikens värld tidning där man har fotograferat instrumenteringen på en BMW där man varvar 6000 rpm med kall motor.... väldigt ansvarsfullt... 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Nu tro ju jag att Auto Motor & Sport är seriösare än så, sen får man väl kräva att få vara med mm. Jag tycker att det skulle vara kul om någon härifrån var med. Man hamnar ju inte direkt i dåligt sällskap om dom lyckas ragga ihop sin önskelista :-) ams-redaktionens önskelista: Cheva Pickup 70-tal/tidigt 80-tal (långt flak, ej stepside), Scania 110 Super 60-tal/70-tal (lång nos, ej frontbygge), Citroën SM, Golf GTI -77 (ur-GTI), Alfa Bertone GTV (cirka -70), Porsche 928 (gärna GT eller S4), Lamborghini Miura, BMW 2002 Turbo, Ferrari F40, Ferrari 365 Daytona Cab (Miami Vice-replika), Mercedes SL55 AMG, Porsche 911 GT3, Austin Healey 3000, Volvo 164 -73 (med läderklädsel), Saab 96 -62-63 (med rallystuk), Jaguar E-Typ, Montiverdi, Rolls-Royce 80-tal, Cord Convertible, Mercedes 540 K, Lotus Omega, Ford Granada 2,8iL -85, nimbusgrå, Ferrari F40, Porsche 356, Porsche 914, Chevrolet Camaro Z 28 60-70-tal och Lancia Stratos. Länk Länk |
|
| Det finns ju en kusligt fin turbo i blekinge bland andra..... | |
| AM&S seriöst? Jobbar inte gubben Dackevall där? Han verkar vårda bilarna ömt i Prestanda på 3:an... | |
| ja, Dackevall skulle ju inte jag låna ut nån bil till precis. Däremot verkar ju tidningen mer seriös än Prestanda. | |
Bmw ludde |
Som tittare gillar man Prestanda, de visar vad bilarna går för. Men om bilarna mår bra av de tål att diskuteras =) |
|
Vill gå in och försvara Dackevall här. Han är inte direkt snäll mot bilarna som testas i Prestanda men spelar det nån roll? det är bilar som körs av ALLA journalister och han lär inte vara den enda som pressar dem! Killen har sysslat mycket med bilar och racing och är mycket kunnig! Jag tror knappast att han skulle stå och bränna gummi i en 2002 turbo! Han vet hur en sådan bil ska hanteras; med respekt! //Thorssa |
|
|
Prestanda och motorjournalen med för den delen gör ju inget annat än skaver gummi med allt mellan himmel o jord.. vem fan vill se en burnis med bla. en triumph customhoj?? nej..tänkte väl det..skulle tro att de tuktar allt de kommer över.. |
|
|
Thorssa, om man känner Dackevalls historia, vet man att det är få eller troligen inga av hans kollegor i norden som har lyckats haverera/krascha lika många fordon genom åren! (Mc och Bil) Om jag hade haft någon av de bilarna som "efterlystes", hade jag inte ens visat upp den för någon biljournalist i allmänhet och Dackevall i synnerhet! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
den brutalaste 2002 turbon ja känner till ägs av en kille som jobbar på KOENIGGSEGG..Den e silver och riktigt grymt ombyggd. Dessutom har den överbrutala prestanda.. Va med i bilsport ........ HAHA ;p ..... |
|
|
tja.. hittade bilen på nätet... kolla in den o säg va ni tycket Länk ........ HAHA ;p ..... |
|
Kowalski |
Var det inte Dackewall som kvaddade en Lambo Countach på bana i slutet på 80-talet när han jobbade för teknikens Värld?? Dackewall i all ära men är det någon journalist jag inte skulle våga låna ut min bil till så är det Jeremy Clarkson...jäklar vad han kör med bilarna! Sägs att han bränner upp 4-5 set med däck i veckan när han "testar" bilen...han har ju t o m ibland blivit portad att testa vissa modeller på bana då han har ett synnerligen ökänt rykte. Han är dock mycket underhållande att lyssna på och läsa :-) Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
xelerator > Jag tror inte att du är ute efter en sönderstylad plast 2002:a. ///Jesper |
|
|
J.Dredd: sönderstylad?? lägg av.. för det första är den asfet. för det andra har den prestanda som ger den rätt till utseendet.. ja skulle inte tacka nej till den om jag kunde få den.. Skulle du?? och ja tycket att 2002:an är asful annars men men.. ........ HAHA ;p ..... |
|
-BeeMWe- |
Ford Granada 2,8iL -85 Är det nått speciellt med den bilen eller? Skulle max ge 2 papp för en sån juh hehe. |
|
så en 2002turbo är asful utan en stor jäkla vinge och en massa plast?. tror inte du annamat bmw andan direkt. köpte en för att du trodde du skulle få mer brudar lr nåt?. en bmw 2002 turbo är en legendarisk skapelse, och även om den koenigsegg 2002an är brutal, är en riktigt fräsch originalare snäppet vassare, tyvär.. E36 instrumen och sånt där i en 2002a.. luktar hädning på hög nivå. /mvh jocke - www.raceinorr.com - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.