|
|
|
|---|---|
|
Nu har nåt knasigt börjat i bilen. Efter jag ar kört en stund så dör ljudet i stereon på X5an. Spelar ingen roll om jag spelat högt eller inte. Lyssnat på CD, Radio eller TV. Olika tidsintervaller varje gång. Är detta kanske en bugg som BMW skickat ut en aksjon om? På förhand takk! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
|
Ingen som varit med om detta? Kan det ha nåt med navigationen att göra? När jag stannar och startar om bilen, så kommer ljudet tillbaka direkt. BMW checkade upp det, men hittade inget fel. Bytte ett relä, men det gjorde ingen skillnad. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Har också problemet med tyst ljud ur stereon ibland vid CD-läge. Aldrig när jag har radion på. Ska prova köra rengöringsskiva. /J Dags att byta till nya X5 kanske??? |
|
|
aalto: min bryter vid alla ljudkällor som den vill... Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
aalto:Du har möjligens inte haft samma problem med stereon? Tänkte om det var den TV modulatorn som vi har.. Om den är problemet så sliter jag nog lite:-) Bilen är på service nu, och jag bad dom ordna upp i telefon, Webaston och stereon. Hittar dom den, kommer dom att skylla allt på den och då kanske det inte går på garantin ändå... Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Tror jag har löst detta problemet. Det är nog helt enkelt navigations skivan som är känslig. När det är kallt/rått ute så sker det oftare. Nu har jag märkt att jag kan sätta igång en navigation och så fort hon pratar, så kommer ljudet tillbaka. Det var faktiskt frugan som hittade felet:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Där ser man.... min har börjat låta illa. Precis som om slutsteget håller på att rasa ihop. Men bara i CD-läge....kommer till och från. Jag tror att jag måste byta cd-spelare. :-( /Jari |
|
|
Hrmf.. Det är trist då. Hade inte du problem med skärmen till navin oxå? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Nej då skärmen funkar fint men som sagt har man en gång haft cd:n igång och råkat ut för oljudet så gäller det samtliga ljudkällor. Det försvinner om man låter bilen stå avstängd ca 5 minuter....Verkar som om något blir för varmt och sen kyls ner och börjar funka igen. Jaja...får väl hålla mig till FM-bandet istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.