|
|
|
|---|---|
|
Nu är det snart dags att besiktiga. Förra gången fick jag en "bra att veta" på fjädersätet höger fram som var rostangripet. Misstänker att detta är vanligt på dessa 20-åriga bilar... Vad bör det kosta att fixa detta på verkstaden? Måste hela fjäderbenet bytas? | |
|
Du får svetsa om det görs "fackmannamässigt". Annars så kostade ett helt nytt fjäderben när jag handlade ett dylikt på BMW för 3-4 år sedan ca 1500kr...På skroten så lär du väl hitta ett för halva det priset. Vad en v-stad tar för svetsning eller byte av ben vet jag inte, så det är väl bara att ringa runt och fråga. Mvh Janne. |
|
|
hmm...och jag som bytte bort mina fina abs ben mot kassa ben....jaja dom var bara till en stomme för coiloverbenen. Jag vet att skålarna är svåra att få tag i men läste att ticco hade jagat tag i några när han behövde "Haga Karosseridelar i Göteborg har nya skålar för 225kr/st." Har man tillgång till svets och övriga vertyg så byter man skålen på max 2h. |
|
|
Vart inte riktigt rätt ser jag...Hittade fakturan nu....Kostade endast 1040kr/st när jag inhandlade mina fjäderben 1998-12-18,dvs nästan sex år sen nu.. Kommer ihåg att verkmästaren tittade lite underligt på mig när jag hade fått dessa ben "så billigt" av reservdelskillen :) Mvh Janne. |
|
|
He,he....Nästan sex år sedan nu??? Fel blir det nästan jämt :))) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.