AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
530

Lampa bakom värmereglaget

ma
11
mackanm
BMW 520i Touring -96
Lampan bakom värmereglaget på instrument panelen är isönder, är det svårt att byta?
Tack på förhand.
Marcus
Jo
94
Jocke
[G26] I4 M50 -23
[E30] 325i Cab -88
Nä det e inte speciellt svårt.. Man får ha flinka fingrar =)
ma
11
mackanm
BMW 520i Touring -96
Hur gör man?
Jo
94
Jocke
[G26] I4 M50 -23
[E30] 325i Cab -88
Kommer inte riktigt ihåg... tror att jag fick tag i sladden till lampan å drig ut den... men det va 2 år sedan jag gjorde det så jag e inte säker....
Pe
627
Pelle
Z3M roadster
328 Coupe
Min lampa e ochså trasig. När jag var inne o serva min bmw så ville dom inte ge sig in på att byta den lampan för att det tydligen var en massa vajrar som kunde lossa Så det skulle bli dyrt pga att det var mkt jobb. bilen är iofs en e36 men kanske är likadant på din.
Jag har bytt i min bil för ett tag sen och det var ingenting. Bort med den lilla panelen som sitter runt reglaget bara (sitter med skruvar bakom rattarna som dras rätt ut) och sen var lampan där......

Mvh
Patrik 325i -92
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Tja!
Skall det även finnas belysning i reglagen som styr vart värme/kyla ska komma (Defrost, coupé å golv?)
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Japp det skall det göra. Ingen av ovannämnda lampor funkade på min bil när jag köpte den. Men ingen har heller varit några större problem att byta. Det är bara till att börja riva så ser ni hur ni skall göra:=)
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Oh!
Tackar!
Har stört mig lite över att man inte ser fläkt-reglagen när det är mörkt ute!
=)

/Livet e en hora å ja e pank
ChrOmeE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.