|
|
|
|---|---|
| Mkt tacksam för svar. | |
|
Nej. 330 Kräver 17". De ska finnas en special fälg fån bmw som passar som är 16". Men den är minst lika dyr som en 17" fälg. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Den kräver 17" pga bromsskivornas storlek kan tilläggas. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Kowalski |
Nej det gör de inte. Du måste ha 17'' pga bromsarna. På de övriga E46orna går det däremot utmärkt med 16'' (förutom M3 förstås!) Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
Kowalski |
...se där, jag föll på mållinjen wendtan :-) Kan väl även tilläggas att jag såg en 330iX med denna special stålfälg och det ser för jävligt ut, milt sagt. Köp alu för guds skull! Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Om du varken har fälgar eller däck för vinterbruk kan det ändå vara värt att ta reda på vad BMW:s specialfälg kostar. Jag hade sedan tidigare ett par 17" fälgar som jag tänkt lägga på vinterdäck på. När jag fick reda på att Nokias listpris för Hakka 4 i 205/50-17 låg på nästan 3900:- per däck höll jag på att tappa hakan. Som tur är kan man få rabatt. Eftersom ett 16" vinterdäck är betydligt billigare kan det kanske ändå totalt bli billigare med BMW:s 16" fälg. Jag har ingen aning om vad BMW:s fälg kostar, men det kan som sagt ändå vara värt att ta reda på. Skall du ha dubbfria vinterdäck är nog prisskillnaden mellan 16 och 17 tum inte lika stor som för dubbat. |
|
|
owe: Om jag inte mins fel så kostade Bmw 17(samma som wendtan har)med dubbfria 225/45-17 ca:25K enligt mig ett bra däck. |
|
|
Kowalski : The call me the fastest man in the south :) Jag kan varmt rekomendera 225/45/17 Michelin Maxi Ice. De är ett väldigt bra friktionsdäck. Ska du ha dubbat får du gå enligt rek ovan. Jag rekommenderar dock inte att köra på den fälgen jag (Parallelleker 68 M) har iom att m-fälgar är bredare bak än fram. Vinterdäck ska man försöka hålla samma dimension fram och bak. Stjärneker 44 Är en snygg och praktisk vinterfälg. Tycker du bmw har saftiga priser finns alternativ såsom Länk samt Länk Kvaliten är dock ofta sämre på just själva lackeringen av fälgen samt att fälgen är lite tyngre. Och just lackeringen är viktig då fälgen ska få uthärda salt osv. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Stjärneker 44 ser ut såhär för övrigt. Länk En perfekt vinterfälg :) BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Kowalski |
wendtan: Där ser man...det är annars vad tjejen kallar mig fast i helt andra sammanhang, finns dock risk att individer under 18 läser denna tråd så vi lämnar det därhän :-D Owe: Stärneker är en mycket lämplig vinterfälg då den är busenkel att hålla rent. Undvik helst radialeker och kryssekerfälgar för dessa är väldigt svåra att hålla rena. Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Owe: Jag kör på Stjärneker 44 och dubbfria v-däck, och kan, precis som ovanstående talare, varmt rekommendera den som vinterfälg. Så här ser det ut: Länk Länk |
|
| Tack för goda råd ! | |
|
Kowalski: :) Jag ser att du är från samma stad som jag. Du jobbar inte på stans största företag? Fast med tanke på ditt yrke så gör du nog inte det. Owe: Lycka till, Stjärneker 44 borde de även gå att få tag på begagnade. Slå en flukt i Börsen till vänster. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Owe: Dessa Länk är kanske intressanta. Jag körde med dem på vintrarna på min 330, M3:a och nu på lastbilen :) Snygga och jättelätta att hålla rena. ///Egget Länk |
|
|
205 50 17 är stddimension och på vinterdäck bör man välja så smalt som det går för greppets skull. Michelin eller GY version 6 av deras dubbfria är riktigt bra. Mvh Asken |
|
|
Asken: Du har inte läst senaste numret av motor va? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
| Jag ska använda stjärneker 136 som vinterfälg på min E:46 touring som jag fick reda på igår att den är tillverkad, står o väntar i tyskland på o transporteras hem till mig. Till sommaren blir det andra fina fälgar... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.