|
|
|
|---|---|
|
Hej Vet att detta inte är en önskad fråga, men min e46:a har nu gått 7500 mil och snart är det dags för service tycker den. Vad för service ska jag in på? är det service 2 kanske? och sedan runt 10 000 mil är det service 3 "den stora servicen" som går på typ 10 000 sek? tänkte planera juklapparna efter service prislappen södu. Sist men inte allra minst vad kostar ca servicen jag ska göra nu snart? Tacksam för svar Mvh kristian | |
|
Normalt sett tar det ca 2500 mil mellan servicarna (man har 2500 liter bensin "till godo" mellan servicetillfällena), men det kan variera en hel del beroende på hur man kör bilen. Ponera att din bil har servats med 2500 mils intervall, då bör det se ut enligt följande: 2500 mil: Oljeservice 5000 mil: Inspektion 1 7500 mil: Oljeservice 10 000 mil: Inspection 2 Osv. Men enklast är givetvis att kolla i serviceboken! Titta efter vilken typ av service som gjordes sist! Utöver körsträckan bör man tänka på att man gör ett oljebyte minst en gång om året om man inte kör tillräckligt långt för att komma upp i ordinarie service. Dvs. om man bara t ex. kör 500 mil om året skall man ändå göra en oljeservice varje år upp till 5000 mil, då det är dags för en insp1. Vid dessa "extra oljeservicar" nollställer verkstaden normalt sett inte serviceindikatorn! Pris på en oljeservice ligger säkert kring 1500kronor hos en auktoriserad BMW-verkstad. (ingår i princip bara olje- och oljefilterbyte plus mikrofilterbyte. Materialkostnad ca 1300kr på verkstaden, varav oljan står för ca 950kr, mikrofilter 350kr och oljefilter ca 100kr) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Alf: När du slår till tändningen och startar bilen så berättar bilen hur många km de är till nästa service samt vilken variant av service den ska in på. Svårare än så är de inte. Din bil borde närma sig en oljeservice. Inspektion 2 vid 10 k mil brukar kosta mellan 4-5 kkr. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.