|
|
|
|---|---|
meriks |
Hur funkar min dieselvärmare, precis köpt bilen, kan någon förklara lätt för mig hur den fungerar, alltså hur man ställer in den. Tack på förhand |
|
På min 530dA 99 fungerar det så att den går igång automatiskt under 9°C och annars inte och är igång när motorn inte räcker till för att hålla bilen varm. Någon inställning finns inte. När den slutade fungera för några år sedan, garanti kvar, byttes den ut mot en ny, som har fungerat sedan dess. Jag tänker fråga någon lämplig BMW-verkstad om att aktivera färddatorns (Navi) Heater-funktion så att det går att starta den på tid - men fortfarande endast vid temp lägre än 9°C - det har den Högste bestämt tror jag. |
|
meriks |
Tack för svaret, låter lustigt att jag själv inte ska kunna ställa in, Bilen har all utrustning utom tv/navi. |
meriks |
betyder det att om det går över till -9 klockan 2300 så står dieselvärmaren och puttrar hela natten tills man ska ha bilen!! man vill ju kunna sätta en timer på den. |
| Nej då, Man ställer in den att slå på exempelvis kl 7 på morgonen och är det då kallare än 9°C så slår värmarn på - annars inte alls. | |
meriks |
och de ställer man på stereon lr??? |
| Om du har parkeringsvärmare antagligen via färddatorn annars får du betala sköna pengar, ca 10000 SEK för att få det att fungera - eller möjligen lite mindre om det räcker med att ändra inställningar via servicedatorn... på BMW-verkstan alltså. Men automatiska värmen under 9° ska alltid fungera! | |
|
Det finns flera trådar om att fixa det billigare, här är en: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.