AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.041

Hur används favorit Bmw bilen på vintern?

H&
126
H&M
645ci -04
Själv så använder jag den året om, jag anser att den är byggd för att köras inte för att stå i något garage på vintern =)

//Johan

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är också lite mot att ställa av bilarna på vintern, man tappar ju halva året.
Men man skall ju vara medveten om att det sliter mer på bilen att köra vinterväglag, speciellt i stockholm med allt salt. Det gäller att tvätta ofta och se över lacken och fixa stenskotten direkt på våren.
Jag resonerar som så att om man har lagt ut massa stålar på en fin bil så skall den användas, annars kan man lika gärna ha stålarna på banken. Visst det kostar lite mer i underhåll men det är väl spenderade pengar.
Min "fin" bil vilken nu är en Alpina B10 Bi-Turbo står i garage över vintern. Känns inte som någon idé att köra ut den i saltet. Har min lilla 325it som får ta den smällen.

H&M är du ute med Z8 i vinterslasket? eller är det M coupén?

Fördelen är nu om det är någon fördel(väldigt personlig åsikt) är väl att man ser framemot sommarn + att man kan pyssla om bilen på ett eller annat sätt.

Mvh
Ola Thomasson
BMWCS 5502
H&
126
H&M
645ci -04
Ola,

Jag kör M coupé året om, Z8:an är min fars.

Hellre rik och frisk än sjuk och fattig.
Jag riktigt längtar efter lite snö så man kan ut och träna powerslides :))) Det får vara mitt svar på frågan ;-)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
betriebsanleitung1
Vad är powerslides?,samma som bredställ?
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Är nog av den åsikten att äldre pärlor ska få njuta av förmånen att gå i ide (f*n vet att jag skulle vilja göra det själv) medan nyare kärror och naturligtvis brukbilar som min egen gott kan få göra en sällskap i, och även förgylla den förhatligaste av årstider. // CB.

Länk Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kör året om,dock blir det ju inte lika många mil vintertid som sommartid.Här uppe i norr är vi ju inte lika drabbade av saltet heller..brukar tvätta bilen ca varannan vecka på vintern.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kalle Hansen: Powerslides = Högfartsställ?

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Powerslide=Ställ/bredställ, korrekt gissat :)

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
jag kör mina bilar alltid,har inte haft nån speciel dyr bil men även om jag hade haft vilken ny bmw som helst skulle jag köra hela vintern,jag har bilen att köra med inte för att glo på den
Kalle;

En MC powerslidar,
En bil driftar! :)

/Manray/
El
338
ElNiko
325iT-92
Här i värmland har vi redan haft lite snö : ) Jag passade på att prova diffbromsen rejält : ) Men lite otäkt var det när man låg och axade i 110 och bakänden gick fram och tillbaka... Det svåra är ju att tajma snön när man inte har sin gravida sambo i bilen (hon gillar inte att vara kartläsare ens när hon inte är gravid...)
/Niklas
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Året runt, oavsett väder och väglag...många mil blir det...

=) Hans Olof
BMWCS Nord #5381

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Körs dagligen,året runt :)

Visst sliter det på bilarna men va f-n man vill ju åka kalas året om ;)

Mvh Janne.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilen är ett bruksföremål som om den sköts om med kärlek mår bra oavsett årstid. Dvs den skall njutas av alla dagar på året!
Asken
Avställd, fast kunde inte låta bli att ta en sväng på gatan idag...... Här i Sthlm är det så struligt med allt salt + taskig plogning så det är lika bra att ställa av + att då får man tid att pyssla om bilen också.

Känns rätt ok att åka toyota grymt skönt att slippa oroa sig när bilen inte står parkerad i garage.
powerslide= när man styr med högerfoten :-)

/kalle
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
Bilen är avställd och står i garage nov-april.
Är rädd för rost, helt enkelt.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Året runt med 328:an. Men tålamodet sätts på prov då jag själv vill ha en gnistrande bil varje dag....
Speciellt vid sånt här j**la slaskväder som vi haft på sistone!
Vaxa fälgar, kolla efter salt osv....
Men de e de värt! :-))

///FrIIk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.