|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Precis, man behöver ju inte våldta designen bara för att profilera sig. Man kan ändra designen med finess utan att för den delen vara allt för konservativ. Ett märke som lyckats bra med det är Mercedes. Allt för tvära kast kommer bara att göra större delar av den trogna kundkretsen förvirrade. Så känner jag ivf. Mvh. Patric Min(fd.E32)/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Jag får hålla med om att MB just nu är inne på ett himla snyggt modellprogram, men de har klart en stjärna som kännetecken som hängt med sen kallt på hösten och de lär nog aldrig släppa den. Men vi pratar egentligen bara om större eller mindre nyanser, MB var ju knappast så spännande tidigare, BMW hade ett helt annat utseende för länge sen, Volvo var dödsförklarade när underbettet släpptes, SAAB, VW, you name them! Mycket mer än de fyra svarta hjulen är det inte kvar i vissa fall men man vänjer sig rätt snabbt. Det hör till att man måste gnälla lite, bara man inte glömmer att lägga till "jag tycker" hela tiden, man kan ju inte påstå nåt om smak, lukt, utseende osv, bara tycka... Jag tycker det nlir lättare att acceptera nya 5:an för varje gång man ser den, börjar bli några i trafik nu. Den är riktigt snygg i vissa vinklar, och måste ses i verkligheten (jag tycker). Om nåt halvår eller så skulle jag tro att det känns ung. som när E39 släpptes, det tog ett tag men sen vände det. Inte många som gnäller på E39 idag, fast E34 var oslagbar eller? FP |
|
|
Fattar inte varför dom tagit bort sidolisterna, dels skyddar den ju från dörruppslag men den gör ju även att bilen ser nättare ut. |
|
|
E34 är oslagbar. Men bortsett från denna modell är BMW-design för mig detta som någon så snyggt uttryckte det: * En framåtlutad grill med ett veck på mitten. * Fyra dubbla runda lyktor. * Knycken på C-stolpen. Men jag kan hålla med om att nya femman ser bättre ut i verkligheten än på bild och är fin ur vissa vinklar. Skillnaden mot gamla modeller är att de äldre är fina ur samtliga vinklar. Däremot är nya sjuan ett fett stolpskott, liksom X3. 1-serien lär också bli grymt ful av spionbilder att döma. E46 innan face-lift är den sista snygga BMW´n för mig. ----- Min 525i: Länk |
|
|
Själv tycker jag nog att E39 Touring är den snyggaste BMWn som gjorts! :) E34 sedan kommer på klar andra plats. Håller fullständigt med om runda lysen, mums! Men ett bilmärke måste utvecklas, kolla bara på konkurrenterna. Jag tror nog att även vi BMW-fans kommer tycka dom nya modellerna är snygga om ett tag när vi vant oss vid den nya designen. |
|
|
Mycket var bättre förr: Jag t.ex tycker Amazon 123GT är fruktansvärt vacker bil den har sköna linjer,E-34 är ju den klart snyggaste bruksbilen från 80-talet.Hur man tolkar dagens design är upp till var och en.Men bilar ska se ut som bilar och inte ngt som Dart Vader har landat med utanför konsum med.Tragiskt så går det åt det hållet...Obs! detta är vad dutta tycker...mvh dutta |
|
|
Hehe! Något Dart Vader landat med. Det var den roligaste beskrivningen jag läst om Chris Bangles designfilosofi. ----- Min 525i: Länk |
|
|
Davve: Av dom bilder jag sett på 1-serien (AM&S:s omslag nr 24/25 -03) så måste jag säga tvärt emot dej. Den ser ju skitball ut, Z4 möter X5 typ. "BMW följer inte utvecklingen BMW leder den" :-) // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Vilken tur att man äger de 2 snyggaste karosserna hitintills tillverkade av BMW ;) Mvh Janne. |
|
chrille70 |
Jag gillar Bangle-designen skarpt. Är själv ägare till en orientblå E60 och tycker att min bil ser väldigt bra ut. Trots de kontroversiella greppen i designen tycker jag att E60 har en tydlig BMW-profil. Fronten är omisskänligt "BMW" och likaså karossens profil sedd från sidan med den svepande taklinjen, "knixen" på bakrutan och det något bakåtlitade stuket. Bakpartiet ser måhända mer japanskt än BMW-mässigt ut men det behöver inte nödvändigtvis betyda att det är fult. Det enda jag egentligen har att invända mot E60:ns utseende är att hjulen ser för små ut. Jag har 17-tumsfälgar på min bil (sommardäcken), men de ser ut som 16-tummare. Och 16-tummarna jag har på vinterdäcken ser nästan ut i pluttigaste laget. M V H En stolt och nöjd Bangle-BMW-ägare ;) |
|
Är det ingen som tänkt på att designspråket kan var ett mellanled i en omdaning som skulle väcka för mycket motstånd om den lanserades i en stöt. Det började med E46 compact, sedan hängde alla bilmodellerna på. Det kanske blir riktigt läckert när tiden är mogen. Ta Volvo som exempel; från kantig 740 till bullig XC90. Man började med att yxa till baken på bilarna. Det såg för dj***t ut till en början. Men nu ser S80 0ch S60 hur linjesköna som helst ut. Nu ska vi inte förhasta oss och tro att jag jämför BMW med Volvo, men konceptet... Jag tyckte att 7-serien var ful som grannkärringen när den lanserades. Nu när samma språk finns i 5-serien tycker jag det är jätteläckert. Fast interiören kan jag inte riktigt vänja mig vid. Den längsgående instrumentkonsolen ser ut att vara hämtad ur en 70-tals jänkare. Men vem vet, det kanske ser helt rätt ut om något år när det smält in? Hm, grubbel |
|
|
Tycker det är mycket tragiskt att BMW snart ser ut som alla andra bilar, bara fulare. --- AF-Racing.tk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.