|
|
|
|---|---|
|
Har haft lite problem med att glasluckan på min touring öppnar sig själv när det är fuktigt o blött ute. Bor man då i stlhm så är det varje dag. Så tillslut så trötnade jag o kopplade ur kontakten till låsmotorn, till följd att det ser ut som att luckan är öppen, inte kul. Men om man byglar o isolerar kontakten (svart 4 polig) mellen stift 1-3 så slockar lampan. Så är allt frid o fröjd. Lampan slocknar o luckan förblir stängd.Det går förstås inte att öppna den heller men vad gör det. Har iallfall aldrig använt den. Pris för en ny glasruta är ca 4100:- Pris för urkoppling ca 0:- //Per | |
|
Härom dagen började låsmotorn klicka vilt i bilen. Stundom sporadiskt, ibland nästan hela tiden och jämnt när man stängde stora luckan. Det var vit den tiden särdeles fuktigt ute, så jag började med att försiktigt lossa locket på dosan för öppningsknappen (den snäpps på och hålls fast av tight passning). Där fanns en del kondensfukt att torka bort. Kanske borde man ha något speciellt medel för att hålla fukten borta från kontaktytorna men jag hade endast elektronikspray tillgängligt. Det har funkat hittills men jag misstänker att problemet kommer åter. Har någon en hittat en mer permanent lösning? |
|
|
Det som händer är att det blir dålig kontakt på rutan .På min bil är det öppe till vänster dr sladarna går ut på rutan.Om jag pillar på sladarna så kan jag åf det att funka ett litet tag,dock inte permanent. BMW byter luckan på garanti o goodwill men min bil är en tidig -00 så den är för gammal ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.