AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.107

Vilket försäkringsbolag ska man välja till en bmw 328 -97 ?

Mr
40
Mr X
328 års -97
Vilka bolag har ni ?

Bor här uppe i umeå och undrar om ni
har några tips ..

Bilen ska försäkras på pappa eftersom det är hans bil ... !??

Mvh Erik , Umeå

// Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra
Mr X:

Med risk för upprepa sig:

Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det billigaste kanske?
Alla bolag har liknande villkor, varav ett är att huvudbrukaren skall vara ägaren samt att ägaren skall ha ekonomiskt intresse i bilen.
Mitt råd är att ringa runt och begära in offerter.
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Jag har länsförsäkringar och det kostar mig ca 7500:-
Är bonde i Umeå.Kom på fika träffen på lördag, träff plats ersboda bilservic.
Fredrik
Tracker: Bonde? NC-operatör står det ju i profilen;-)

Udo Dirkelsniff
Tr
175
Tracker
BMW 528ia Touring
BMW M3 E30 -87
Norrlänska........
MrX> det går inte att tipsa en annan om försäkringsbolag när det varierar så enormt från person till person.
Ringa runt är mitt tips!
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
Kan faktiskt tipsa om ett bolag som jag använder och som alltid varit billigast för min del när det gäller mina BMW (både 2 och fyrhjuliga) och det är IF... (ja jag vet att det är skandia som äger det o all skit som hänt där... men låga premier är låga premier). Det var inget bolag som kom i närheten varken för 520in eller 316g och de har jag tecknat nyligen. T.om BMW originalförsäkring är dyrare... och det lustiga med det är att det är IF som står bakom den försäkringen också egentligen... :-)
Aktsam har varit i särklass billigast på alla mina BMWar som jag har kollat. tom billigare än BMWs specialförsäkring prova på i 6 månader...
Som jag sa tidigare, "patand" nämnde "billiga" IF som för mig skulle kosta 35 000:- /år helförsäkrat när Aktsam istället ville ha 7000:-
Så det går inte att tipsa en annan om ett billigt försäkringsbolag!
Kuriosa, BMW Orginalförsäkringar dvs fd Dial har köpts upp av If för några månader sedan. dvs orginalförsäkringar och if är samma sak.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Vilket jag ser först nu, skrivits ovan.
Så de är alltså prisskillnad på offerter från Orginal försäkringar och IF? De orde ju vara kriminellt då de är samma bolag.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
pa
109
patand
520i Touring -02
316g Compact -98
F650GS -00
wendtan: tror inte Originalförsäkringar och IF... är samma bolag. Däremot så äger IF... Originalförsäkringar vilket ju inte är samma sak. Att originalförsäkringar blir dyrare borde man ju förstå med tanke på att det helt enkelt är så att de återförsäkrgar bilen i IF... och då blir det ett ytterligare pålägg i administration, personal osv för att teckna en försäkring hos IF... om man tecknar hos Originalförsäkringar. Men kanske kan de, med tanke på vad som konstaterats tidigare i denna tråd, vara det billigaste alternativet för någon iaf.
Visa användare
93
Bogge
325iA Cab -94
320i Sedan -91
Jag kör med OK Bilförsäkringar genom Folksam, har 5100:- /år i helförsäkring på min BMW 325iA -94.

---
I'll catch you on the flipside! /Bogge.
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Hej...Bytte från Ok försäkring till Bmw original i veckan sparade 2700kr på ett år genom detta.Helår blev då 7000kr med fria mil..

Visa användare
396
dieselmeken
330 diesel-06 powerchip edition
Vad är BMW original? Har OK i dag, pröjsar ca 7500 för 330d-00

MVH Göran dieselmeken Lindgren
Ska man välja det billigaste? Man får väl det man betalar för? =P Nä använder det billigaste jag också vilket i mitt fall är Bmw orginalförsäkring. If skulle kosta 5-6000kr mer/år.

Ny bild 19 Nov-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.