|
|
|
|---|---|
|
på en e30 utan att förstöra den??? vad vore livet utan bimmer | |
|
Du ska dra den rakt uppåt. Lägg i tvåan och dra sedan för allt vad du är värd tills den lossnar. Hockeyhjälm med galler är att rekomendera så att du slipper slå ut tänder och krossa näsben :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
kom ihåg att ta det lugnt när du ska trycka dit den igen... jag har hört att ett hårt slag rakt ner mot växelspaken kan orsaka skador på växellådan... det är ett stag som kan hoppa ur led, eller ngt liknande... ngn som vet om detta stämmer? 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
oki då tackar jag för de o provar så får vi se om den lossnar.... ang att sätta dit den igen de e inte mitt problem :) för jag har sålt min knopp vad vore livet utan bimmer |
|
|
att dra gäller för BMWstandardknopppar, det finns andra som har en skruv i sidan som måste lossas. Om den sitter hårt, prova med en planka under knoppen så kan du få hävstångseffekt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Angående att slå på knoppen när den ska dit undrar jag om det verkligen är någon fara. Växelspaken går väll inte rakt ner i lådan utan via lite stag? Växelspaken sitter ganska stadigt i en stor nylonring. Så är det iallafall på 325i E36 , bara att ta av damasken och kolla... Vet inte om det är samma på E30? | |
|
Det som händer om man är lite för våldsam vid monteringen, är att den aluminium "brygga" som växelspakskulan ligger går av. Tro mig, jag har provat.... :-( Den är inte rolig att byta... Bort med avgassystem, lossa kardan och sedan släppa växellådsfestet så att motorn lutar mot torpedväggen. När man har gjort allt det så ar det bra om man har ett stort utbud av svordommar...... Det är trångt och jävligt att lossa sprinten uppe på växellådan som bryggan sitter fast med. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
jag tackar igen så mycket för all info o jag tackar speciellt kalle hansen.. jag gjorde som du sa o tog i som f-n o hamnade nästan i baksätet den släpte hur lätt som helst.. :) vad vore livet utan bimmer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.