AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
570

Belysning till programväljaren automat! mm.

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Min knapp för programväljaren S E * Har slocknat, hmm jag menar alltså lampan i den!
Hur byter man den smidigast och vad för sorts lampa ska man ha där??? Någon artikelnr. där jag kan beställa lampan från? Eller ska man få tag på en på skroten eller är dom olika??
Sen slocknade belysning till reglage på luft spjällen, det som sitter i mitten ovanför radion! Har försökt få ut den men det går ej! Det siiter ju två lås klipps eler vad det heter ovanför spjällen och två under men den som är under färddatorn får jag inte tag i!
Hur har ni löst detta problemet?

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
SEM-knappen: Det har varit uppe förut, om jag minns rätt är det samma lampa som till fönsterhissknapparna. Finns att köpa på Elfa, målas med färg från Clas Ohlson. SÖk, så hittar du.

Mittutblåsen: Du har väl lossat de runda gallren först, genom att fälla dem max nedåt och sedan dra dem framåt? Lyft lite på plasthakarna du ser, samtidigt som du drar hela ramen utåt. Risken är stor att ramen kan ha "torkat" fast lite efter alla år den suttit där, med milt våld går den att få bort. Det är en vanlig 1,2W glassockellampa som sitter där.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag antar datt u har stora kliman (med liggande hjul), då den har belysning av ventilationsgallret.
Lilla kliman (med stående rattar) har inte någon belysning i ventilationsgallret.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Hur är det på E39?
Har alltid tyckt att det är lite konstigt att inte hjulet mellan mittutblåset där man ställer varmt/kallt är belyst.
Kanske bara är en lampa som är trasig?

MVH/Dan
523-00
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
har för mig att det finns mekartips någonstans till detta med knappen till program väljaren! kan ni inte hjälpa mig hitta om detta? jag hittar det inte.

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.