AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
468

strålkastarens diameter

fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Hej! jag går på rönnowska skolan i Helsingborg och har ett projektbygge i trean som jag påbörjat. Det är en AC Cobra i en skala jag inte vet exakt, men den ska byggas på en gokart och en moppemotor. lagom stor till en tioåring.men jag har ett problem. Strålkastarna ska vara max tio centimeter i diameter för att få plats, och jag hittar inga i den storleken. Och det hör ju till ällmänbildningen att veta att runda strålkastare är BMW tradition. så jag undrar om någon vet om det finns någon modell med den diametern på någon framlykta eller om någon har ett par liggande hemma till salu. tacksam för svar! //Fabian
hmm, det blev klurigt men prova med nån av bmw:s gamla modeller fram till -88 t.ex. E28 (gamla 5-serien), eller varför inte E12 (ännu äldre 5-serien).

"Även en 316 kan man ha kul med vintertid"
Visa användare
472
w9816
D7 -??
De flesta bilstrålkastare är nog för stora. Försök att hitta två moppelyktor med kromring eller så t ex från nån gammal trädgårdstraktor. Lycka till, låter som ett kul projekt...
Köp Bosch Compact, dom har en diameter på 10.1 cm eller nå't... Det är ju iofs ett extraljus, men om det bara ska lysa upp så...

// Björn Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.