AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.397

Råd angående batteri Laddare?

Sida 1 av 2
Jag ska köpa den här batteriladdare Länk
Model: 800, 80A
Tycker ni att den är bra??
Kostar 435:-..
Jag vill inte ha nån värsting utan en som man kan lada/urderhållsladda batteriet.... Eller hur att det ska gå att underhållslada med den här batteriladdare????

M.V.H
Mauricio
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Om du ska ställa bilen över vintern så satsa på en laddare som simulerar drift, mao både laddar upp och laddar ur: Länk

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Klicka på Batteriladdare och scrolla ner till art.nr. 32-6549, 495:-

Kanske den här länken funkar bättre...:

Länk
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Tack Rob:
Nu har jag också beställt den på clas ohlson Ska bli kul att se om den e bra..verkar ju bra i allafall...

///M3
Ja men. Fna nu har jag köp den tidigt idag... Så ni tycker att den kommer inte att fungera bra för att urderhållsladda bateriet????. Den kille som sålde till mig så att den fungerade också som en batterie urderhållsladare.... Ja då blir det att byta den då....

M.V.H
Mauricio
852
Sörpan
325xi -02
Jag har också den som finns hos Clas Ohlson, och än så länge fungerar den utmärkt till min bil. Den står i avställd i kallgarage hela vintern.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Tony-Avesta
Maurixt

Vad jag kan se så finns det över huvud taget ingen funktion för underhållsladdning på den laddare du skulle/hade köpt, den på 80 Ampere. Så din säljare pratar nog i nattmössan. Det enda den verkar göra är att slå av då batteriet är fulladdat.

Jag tycker du skall köpa den laddare som de rekommenderade från Clas Ohlson, fast då helst den lite större laddaren som heter Multi XS 3600 för ca 600 kr, här är en länk till företaget [url]Länk

Läs gärna lite om laddkunskap mm så lär du dig en hel den nytt och nyttigt i ämnet.

Jag har själv en XS 7000 och har aldrig haft en bättre laddare. Alla deras laddare kan sitta påkopplade hela vintern om så är.

MVH Tony

Länk
Tony-Avesta
Testar om länken blir rätt nu då....

Länk

MVH Tony

Länk
Så med den här laddaren kan man koppla på utan att ta bort batterie från bilen??? T.ex via ciggarutag???

M.V.H
MAuricio
Så med den här laddaren kan man koppla på utan att ta bort batterie från bilen??? T.ex via ciggarutag???

M.V.H
MAuricio
Tony-Avesta
Nä inte via cigguttag, men du behöver inte koppla loss kablarna på batteriet, utan bara kopplar in laddaren och sen kan den sitta där tills du skall köra med bilen nästa gång, även om det blir hela vintern.

Läs igenom sidan jag gav dig, så bör du få alla svar du önskar.

MVH Tony

Länk
Så nu har jag köpt på mekonomen en CTEK multi XS 3600 för 690:- det som imponerade mig var alltså storleken och vikten.. det var hur smidig som helst att koppla på... Det är bara att se om det fungerar bra....

Tack för hjälpen till er....

M.V.H
MAuricio..
Tony-Avesta
Jodå, nu har du en mycket bra laddare som klarar det mesta i laddväg.

Ta dig nu bara tid till att läsa igenom bruksen ordentligt, så skall du se att du blir mycket nöjd med denna fina laddare.

Precis som du skrev, så blir man nästan misstänksam då den är så pass liten och lätt, för man är ju van vid att laddare är både rätt stora och duktigt tunga. Varför denna lilling inte är det, beror på den moderna tekniken. Läs gärna mer om detta på företagets hemsida jag gav tidigare. Det är både intressant och lärorikt.

MVH Tony
Lotus Samuel
Jag köpte en ctek för ett år sedan. Jag blev väldigt nöjd med den så nu har jag 3st, en till varje bil =)
Jag läste brukisen nästan på en gång..... Det går till och med att koppla på batteriet utan att ta bort batteriet kablarna... Alltså skadar inte känslig elektronik.. men fna alltså vågar man göra detta på min M5 sätta den utan att ta bort kablarna??? Jag skulle vilja ha ladaren fast skruvad i bilen!!! Men säkert finns en som har ladda batteriet utan att ta bort kablarna!!

M.V.H
Mauricio
Tony-Avesta
Det skall gå utmärkt att ladda utan att koppla loss batterikablarna.

MVH Tony

Länk
Skall också införskaffa mig en sådan laddare, verkar ju suveränt att ha den inkopplad hela vintern utan att behöva oroa sig för ett sönderfruset batteri.
Jag läste det där med att inte skada känslig elektronik, är det någon som har hört om en bil som blivit skadad av en batteriladdare? Om en vanlig laddare riskerar att skada elektronik så känns en starthjälpsladdare lite som att sitta med brödrosten i badkaret : )
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
känslig elekttronik? ja ha en gammal laddare som alltid funkat men va e d som kan ta stryk?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Kan experpanelen nu sammanställa vad jag ska köpa till min bil? Jag vill absolut ha en laddare som bara går att lägga på direkt på polerna utan en massa krångel. Kan ju låta snålt, men finns det något bra alternativ till 700-kronorsladdaren från c-tek eller är det den som gäller?
Tony-Avesta
Nä, jag tror inte det finns nåt vettigt alternativ till 700kr CTEK.

Inte om man vill ha en bra och intelligent laddare som är helautomatisk och inte riskerar att skada ev känslig elektronik, samt kan anslutas utan att koppla ifrån batteriet.

Så spring och köp, jag tror du kommer att finna att du blir mer än nöjd.

MVH Tony

Länk
kn
310
knudi
535i -92
köpte en multi xs 3600 idag och ska lägga den i bilen för att jag kör mycket kortkörningar. så då får man ju laddat den när den står i motorvärmare och så kan den ju vara i jämt. Tar ju dessutom ruskigt lite plats

/Steffee
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.