AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.005

m535 turbo automat

tjena! jag skulle vilja ha lite siffror på vad motorn klarar av och så! tänkte mig att skaffa ca 300hk med ca 0,5bar tryck med dubbla t16! så det jag undrar är följande! behövs sänkning av kompet för detta, spridarna klarar de av det, om inte-> även om man byter bränsleregulatorn? och automaten vad kommer den att säga? vad ni säkert fattar så tänkte jag göra en "liten installation" med enbart: turbo, schysst ic, och ladda lite som 0,5 och hoppas att man inte behöver göra nått med motorn!
tacksam för svar!
Ska du ha dubbla turbos men inte kompsänka nåt? Det låter lite väl konstigt? Om du är så seriös så du ska ha dubbelturbo kan du väl lika gärna ta tag i att svarva kovlarna.
det är ju ingen skillnad om man har två eller en! eller klart det är om man laddar mycket!
men finns många fördelar med 2st små! i detta fall! billiga turbos, kommer vid låga varv, ser ballt ut:)
om man ska ha en turbo men internwa... så blir det ganska dyrt på en 3,5l motor! för man kan ju få 2st nya t16 för 7000kr på volvoklubben:)

så vad har kompet att göra med om man har två eller 1 turbo? det kvittar väl ju?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Är inte kompet väldigt högt i m535orna? 10:1 eller nåt i den stilen?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Jo..Det är lite högt komp, så det lär ju behövas en kompsänkning för att kunna ladda något.

///Jesper
jo men så lite som 0,5 bör man väl kunna ladda eller?
är det ingen som vet om automaten håller för detta?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Med fungerande styrsystem går det att ladda en del. Men då ska troligen både tändning och bränslet ändras. Jag kan inte se hur högre bränsletryck skulle kunna öka bränslemängden med över 50%. En kompsänkning är kanske en vettig investering ifall du ska köpa turbos för 7000kr.
"så blir det ganska dyrt på en 3,5l motor! för man kan ju få 2st nya t16 för 7000kr på volvoklubben:)"

er det noen som har en link til volvoklubben..?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Blir väl ganska mycket extrajobb med två... En räcker långt om du inte ska kompsänka!

Mvh
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Länk till volvoturboperformanceclub Länk
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
köp en topp från en kat-modell av M30 motorn, alltså nyare än 88, den har större förbränningsrum=lägre komp.

E28 M535i TwinTurbo

ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
borde räcka för dina behov.

E28 M535i TwinTurbo

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.