|
|
|
|---|---|
| Jag har en 330Ci -03 med den "stora" Harman Kardon stereon och 16:9 navin. Där ligger ett konstant brus i högtalarna som är mycket irriterande. Det spelar ingen roll om man spelar från cd:n eller radion. Det spelar heller ingen roll om själva stereo-delen är avstängd, det brusar ändå. Är det någon som har upplevt detta och kanske hittat en lösning på det? | |
|
Med tanke på årsmodellen är det väl bara att lämna in den på närmaste BMW-verkstad för kostnadsfri åtgärd!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Rickard B: Har samma system i min oxså ev kanske har det ev varit något brus ljud om man mycket försiktigt slår på stereon så kan man höra ett svagt ljud precis innan man har vridet volymen upp tills ljudet kommer.Men inte så att det hörs på det sättet som du beskriver det nä tror nog att H/k behöver en liten översyn. |
|
| När man kommer in med ett sånt här fel till BMW, hur gör dom då? Har dom någon el-kille som fixar det eller hyr dom in någon annan utifrån som kan systemet? | |
m3_kosova |
Har ett annat problem, ville inte starta en ny tråd. Bilen i fråga är en M3 E46 2005, när bilen står stilla så fungerar basarna som dem ska, men så fort man kör bilen så brusar dem så man inte hör något. Vad kan vara fel? Hade bilen hos en firma som sysslar med bilmusik men han visste inte vad det var. Så hoppas nån kan hjälpa mig! Bílen har Harman Kardon. Mvh Mitrovica Po Qka Mendove |
|
jag bumpar denna tråden eftersom jag har exakt lika problem med min original H/K stereo i min 330ci. Någon som vet om det löste sig för Rickard B? och vad han fick göra? |
|
|
Är också lite nyfiken vad det var för fel. Var det förstärkaren som var problemet? MVH Morgan. |
|
|
Farsan hade exakt samma problem med sin 7serie e65, liksom ni ett konstant bakgrundsbrus... Det vi fick göra var att byta dsp steget tror det gick på ca 8k på bmw. Men nu vet jag inte vad det sitter för grejer i din bil. Killen på bmw kunde iaf se felkoder i datorn från slutsteget. // Johan |
|
|
okej, Jag har haft inne bilen den här veckan hos bmw och de har felsökt allt utan något resultat och bilen ger inte i från sig några felkoder alls tyvärr, så problemet kvarstår. Någon som vet hur man kommer i kontakt med Rickard B? skicka ett pm till mig om någon vet. |
|
|
Uppdaterar tråden igen. BMW hittade på att det var fel förstärkare i min bil, det satt en hifi proffessional stärkare i men det ska var aen harman kardon stärkare. Har nu köpt en harman kardon stärkare och monterat i bilen. Samma problem kvarstår med brus i alla högtalare och att subwoffern inte fungerar. Däremot så ändras nu ljudbilden lite när man trycker på "högtalarknappen" som sitter brevid DSC. Någon som har en aning om vad problemet kan vara? Länk nmr 1 där är det som sitter i nu, men där står det också "endast i kombination med förstärkare subwoofer" Menar de att man måsste byta den också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.