AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.657

5th Gear rankar ”Greatest cars in the world”

Sida 2 av 3
Ni glömmer väl inte bort att det är ikväll 20:00.
Ni kommer nog att bli förvånade över deras val men glöm inte bort att dom är engelsmän ;) Min personliga favorit är när Tiff kör en bil där han säger att 1 bild säger mer än 1000 ord, ni kommer att förstå vad han menar.

Håll utkik för mer motorgodis kommer...

// Doggeli
Doggeli: Har de fallit för en Noble M12 GTO;) En upphottad Opel ... Det var också engleska Car som testade den och framhjulsupphängningen gav upp. Se Länk

De tyckte dock at det var OK ändå ... engelsk tidning ;) Vann gjorde 996TT förstås, "The worlds best road cars" var temat.
Skall INTE missas =)

Wendtan / Starre: Håller med Er båda =)
Jag föredrar att själv få dra i växlarna med högern i uppväxlingar.
När det skall växlas ner ( speciellt på bana ) vill jag ha SMGII, för
det ÄR så mycket lättare.

///Egget
Länk
CoolBlueM3Coupe: Det var ganska länge sedan jag såg programmet och kan tyvärr inte komma ihåg om den var med.

Jag vet vilken bil du menar och har sett Clarkson köra den i Top Gear tidigare och han sa att Turbo ljudet var det coolaste han hade hört, tydligen skulle turbon låta som Darth Vader....
Doggeli: Du har helt rätt, han satt och kommenterade det hela tiden + add den gick som ett skållat troll, typ 0-100 på 3.9s och rätt så bra chassi, antar också att det är engelsk kvalitet som gör att det skramlar lite .... är inte 100 på detta om "Opel" kan vara en Fårrd också. Det finns av naturliga skäl inget om detta på Nobles hemsida.

Kikade på Nobles´hemsida. Hittar om motorn att det är en "Duratec" 2,5 liters V6. Ford använder "Duratec" som betckning i bl.a. Mondeo; är tydligen en lättrimmad historia, samma motor som i Mondeo St220 finns uppskrämd till över 350 hkr i specialbyggen.
Synd att det går samtidigt som tv3 visar lättklädda damer :/....Men men, får väl spela in det om inte annat ;)....Tiff måste man ju se!

Antingen en ny BMW eller en begagnad BMW.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Helt rätt val av Tiff. McLaren F1, och med motor från BMW...
Synd BMW inte kan/vill göra en liknande bil. Med lite mindre sofistikerade material etc kanske en M1 kunde hamnat på 7-800.000. Den hade jag i alla fall köpt oprovad..

M3/// Mullret
bf
305
bfg
M3 SMG -02
5th Gear vs Top Gear

Det som hände var att Jeremy Clarkson fick sparken från BBC för att han åkt fast för fyllekörning.

Snart därefter lade BBC ner Top Gear, vartpå hela kvarstående teamet (Tiff Needell, Vicki Butler-Henderson mm) raggades upp av Channel 5 och startade 5th Gear (namnet tyder ju på vem de ville likna).

Ett år senare kom BBC på att de klantat sig och intresset för motorprogram var enormt, så de återanställde Jeremy Clarkson och startade det nya Top Gear (med stöd från Richard Hammond från Radio och TV kanaler som "Men & Motors" och James May från tidningen Top Gear).

De tog snabbt tillabaks ledartröjan i bil TV i min mening, och de sparras fortfarande hela tiden -> Klassiskt var väl Tiff's kommentar om senaste sex-växlade bilen han körde "Top Gear is never really needed, 5th Gear will give you all the fun and pace you need"...

IMHO:

Jeremy Clarkson är den bästa biljournalisten
Tiff Needell är den bäst föraren - kan nån annan få en bil att powerslide:a lika mycket?

=)

/bfg
bfg: då tycker jag att du ska kolla på kanal 5 i jul för då dyker en av dina favoriter "Clarkson" upp i eget program.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ingen som har en bandad version av programet???? För en som bara har tillgång till 1:an, 2:an och 4:an!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ja inte ngn som kan lägga upp ett klipp?

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Jag har de sista 8minuterna, det som handlar om McLaren F1.
Filen är 75mb stor, komprimerad med divx 5.0.2. Tyvärr har jag rätt kasst nät...

/Micke
Imorgon är det Clarkson på Kanal 5

Måndag 19:30 Clarksons vrålåk

Brittisk motorserie från 2003. Programledaren Jeremy Clarkson har testat de mest spännande bilnyheterna från 2003. Och han har inte brytt sig om bensinförbrukning, pålitlighet, burkhållare och liknande klokheter utan bara koncentrerat sig på det som gör att han tycker det är sjukt roligt att köra bil. Några av de spännande leksakerna är Bentley Continental GT, Rolls Royce Phantom, Aston Martin DB7, Porsche GT3 och Lamborghini Gallardo. Originaltitel: Clarkson: Shoot Out. Del 1/3.
Det får man inte missa, kanal 5!
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Såg Clarkson på ett sånt här "mode/gör om mej" program på BBC ikväll. Karln e f*n inte klok, hur principfast som helst och lika snabb i käften som vanligt. det blir till att progga videon. // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Någon som har bandat Clarkson då?????

Måste nog införskaffa mig en parabol!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3mpower: köp/hyr en Boxer box.
Ni som såg del 1 av Clarkson missar väl inte del 2 Måndag 5:e Januari 19:30.

Clarksons 100 bästa bilar

Brittisk motorserie från 2003. Jeremy Clarkson listar de 100 bästa bilarna. Här finns kända storheter, Jeremys nostalgifavoriter och en hel del överraskningar. Originaltitel: Clarkson's Top 100 Cars. Del 2/3.
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Doggeli

Lugn, jag har både Canal Digital och Viasat på G nu, en parabol och två kort blir det, men det lär ta någon vecka innan allt är på plats än. Hörde nämligen talas om en drive på Canal digital med 3-an i Januari, lite inside info för den som intresserar.

Jag fick nöja mig med att se sista avsnittet av Trafikmagasinet i går, Vicky och Tiff körde rally tillsamans, inget höjdar reportage men Vicky är ganska fin att vila ögonen på ändå!

Så vem har bandat Clarkson och vill dela med sig??? NÅGON!?

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.