|
|
|
|---|---|
|
gröna bosh spridare med nr: 0280155968 Vad är de för några låg eller hög ohmiga? Går de att ha i en m3 3.0 vid t-konvertering? | |
|
Högohmiga. Japp det ska funka. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ok.. kanon det... Tack för svaret.. |
|
| sitter det inte lågomiga i s50 motorerna. Men det kanske inte spelar någon roll?? eller?? | |
|
Klart det spelar roll, men jag har för mig att det sitter högohmiga i den? //Ticco www.ticco.com |
|
| jag köpte nya till min m3:a nu. kolla nummeret på spridarna och sedan i bosch:s tabeller och mina var låg ohmiga, så jag köpte det. Tänk om jag har fått fel :( | |
|
Har för mig att alla BMW har högohmiga? I värsta fall kan man montera dit ett motstånd så de är ingen katastrof ifall du köpt fel. |
|
| jag har ju inte monterat dom än, så jag kan ju säkert byta. är det någon som är helt säker på om det sitter hög eller låg ohmiga i m3 3,0 | |
PETER.O |
PWM3, Kan du inte mäta dom som sitter på din bil nu? Högohmiga ligger runt 14-16 ohm, lågohmiga betydligt mindre vet dock ej exakt. |
| Har mätt dom, dom var på 4 ohm, och det är vad låg ohmiga spridare ska vara max!! så det borde ju vara rätt med låg ohmiga! Ingen som vet säkert?? måste ju finnas någon som bytt spridare på en m3:a | |
| trodde oxå de satt hög i M3:an... | |
|
0 280 155 968 12ohm @ 20grader C +/- 0.6ohm. // TD04 |
|
| se där ja! då får jag väl sätta dit ett motsånd eller byta dom jag köpt! sen ska jag slänga min ohm mätare åt h*****e!! | |
|
Okey, nu har jag varit i garaget å kollat lite. På dom vita M3 3,0 spridarna med # 0 280 150 701 fick jag 16 ohm. På dom gröna # 0 280 155 968 fick jag 12,5 ohm. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Nån som har koll på vad m3-originalspridarna flödar`` Dessa alltså: Vita, # 0 280 150 701 |
|
|
Hittade svaret... 360cc vid 3 bar |
|
|
så, är det sant att alla BMW har högohmiga spridare? dessutom ar nagon helt saker pa att M3 spridare 0 280 150 701 (vita) flodar 360cc vid 3 bar???????? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.