AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
460

Kallstartsproblem på min "vinterbil"

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hej!
Detta gäller visserligen inte en bmw, utan min nyinköpta vinterbil, en ford sierra xr4*4. Det är så att när jag skulle åka iväg igår morse (-5 grader) så startade bilen direkt, stod på tomgång i 30 sek medan jag skrapade rutan, sedan när jag skulle köra iväg lade biljäveln av, var sedan mkt svårstartad, startade tex. bara vid fullgas, la sedan av så fort man försökte köra iväg, den verkade också gå väldigt surt eftersom det uppstod en rejäl fläck vid avgasröret o den rykte ganska rejält. Har nån ngn ide om vad det kan bero på, tänkte iaf köpa nya stift imorrn. Tacksam för tips.

P.s skulle kanske köpt en riktig bil som vinterbil, typ en BMW.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Låter precis som en ispropp, slå i frysskydd så går det nog bra. Det fryser lätt om du har kondensvatten i tanken.

mvh

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
pjotor
Den blev väl sur efter att ha stått på tomgång.
Annars kan du ha fel på förgasarna, om du nu har en med förgasarmotor.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Låter som bilen blev redigt sur., stiften är väl dåliga
men du ska ju byta så får du väl prova igen .
NGK-rekomenderas.
Inget fel på en Ford duger bra, är visst Fergusson knutar på dom så framkomligheten blir väl bra.

Hasso
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
Jag måste bara säga att det är skönt att vi har en så bra stämning här på forumet att man till och med kan fråga om andra bilar utan att det blir pajkastning.

Bra jobbat alla!
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tack för förslagen, har bytt stift (ngk) och slagit i frysskydd samt injection cleaner. Efter dessa åtgärder har bilen gått bra igen, iofs har det inte vart lika kallt ute.
hoho

det är så att fordarna med v6:an (2,8) eller 2,9
har lätt att sura ner sig, och den bokstavligt öser in soppa när den är kall och missar man då med gasen så .., På en del sitter luftmängdmätaren (2st)åt fel håll(uppochner) och kontakt banorna som sitter i mätaren
man få dålig kontakt och då kan den få liknande fenomen , man kan prova och knacka lite på dom

några tankar bara.........

Det som inte går med våld
Går oftast med mera våld
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.