|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vilken säkring som bakrutevärmaren går på? Den har lagt av och jag tänkte att det kan vara trevligt att kolla säkringen innan man börjar riva och kolla kabelbrott. De små lapparna vid säkringarna är ju på tyska och jag vet inte vad bakrutevärme heter på "moderspråket". ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Misstänker att den sitter i skuffen nr 49. 30amp Heizebare Hecksceibe låter någotlunda roligt enligt min tyska verkstadshandbok, inte ens svensksålda har säkringslista på svenska:)) ///MVH Hasso Länk |
|
På min touring så sitter säkringen som mycket riktigt heter Heizbare Heckscheibe men har nr20 och är på 7,5amp ---- Länk |
|
|
Skit!!! glömde skriva att säkringspanelen sitter i handskfacket och man måste lossa två vita plast skruvar så faller den ner. ---- Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stämmer sitter en där också !! Men den är nog för manöverdelen och den andra i baken för "kraftleveransen" Den är nr 20 på 8 ampere och leverera manövern även till kliman och fläkten och vore den trasig så skulle inte dessa funka heller tycker jag. Kan ju även vara fel på manöverknappen, samt kablaget i bakluckan. Heize =värme heck=röv = scheibe= vindruta :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Har kollat säkringarna nu... tack för hjälpen! Dessvärre var ingen av dem trasig. I handskfacket fanns nr 20 och bakom panelen höger bak (ovnför batteriet och bakom "subbasen") fanns en STOR 40A säkring som också var hel. Det kan ju ha varit oxid på säkringarna så att den börjat funka nu men jag är skeptisk. Svårt att kolla också då bilen stått i varmgarage och all imma försvunnit. Men imorgon vet jag säkert. Antagligen så har jag väl kabelbrott. De e mycke nu (xenonlampor, bakrutevärmare och vindrutetorkarblad på samma månad)... ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Undersökte bilen idag... det var kabelbrott. :-( Nåja, det gick att laga så ett mektips om detta dyker snart upp på www.touringklubben.com Tack för all hjälp! ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Magnus: Jag väntar med spänning på mektipset på touringklubben gärna mycket detaljerade bilder så en klumpfingrad som jag kan fixa min torkare som har lagt av och alla mina säkringar är ju hela.tack Hasso för den kompletta säkringslistan. ---- Länk |
|
|
Nu finns mektipset på plats! Kolla denna: Länk Iofs inget om bakrutetorkaren men tillvägagångssättet borde vara nåt liknande. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Såg att formateringen blitt fel... bilden tillhöt texten ovanför. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Bra jobbat Magnus., men du måste polera och vaxa lacken osså :)) även i dörrgångarna mm. ///MVH Hasso Länk |
|
Den skall ha ny lack på huv speglar och framstötfångare till våren. Naturligtvis skall den poleras men det håller sällan mer än ett par dagar (renheten alltså) då vi i år fått en "stockholmsvinter" dvs ingen snö och för varmt så de saltar och slaskar. :-( ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Nu stämmer bildnummer med texten. Hoppas jag. :-) Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.