|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vi har skaffat en 540 e39 manuell nu har jag därför lite frågor.. 1) Växellådan, var kommer den ifrån? 2) Den är cosmossvart och har 18" Alpina fälgar, men den ser nåt så sjukt mycket mäktigare ut en vanliga e39... Den har Sport-chassie, m-sport multifunktions ratt och m-sport växelspaksknopp. Ingår det mer "m-delar" i detta paket så att spoilers är lite annorlunda eller nåt sånt, eller inbillar jag mig bara?? 3) Någon som har tider på acc / toppfart ?? t.ex. 0-200, 100-200, 150-250, 50-200 ?? 4) "Enkel - trimning", är det något att ha? Tänker du först på luftfilter, ger det bättre ljud och lite mer effekt? Vad är bäst, öppet eller insats? Avgas, chip = BRA???? Till sist skulle jag bara vilja säga till alla er som är på jakt efter en 540 e39, hitta ett välskött ex. och njut i oändlighet!! | |
|
1 Getrag 2 Hmm ingen aning 3 titta i modellguiden 4. lättare trim gör noll och inget på en sugmotor från bmw.. Sportsystem är till för ljud inte effekt. BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
oj, va otydlig, undrar vilka andra modeller växellådan finns i! Så luftfilter gör alltså inte ens 2-3 hk, och bättre ljud?? |
|
|
Just EXAKT den lådan sitter bara i 540 men det är "samma" låda som i M3(E46) och M5(E39), bara drevning som skiljer.. (om ens det?) |
|
|
ok... Någon sa innan att den kom från m5 e34 men det är inte sant asså? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.