|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte byta ut orginal cd:n i min bil eftersom den inte funkar så bra. Om man sätter i en ny "vanlig" cd-radio kan man då fortfarande använda orginalhögtalarna? Jag träffade nämligen på en Audi med orginalstereo för ett tag sedan och i den satt det högtalare med inbyggd förstärkare så jag undrar om bmw har nåt liknande system? Finns det några "standard" kontakter till stereon så att det bara är att plugga in den nya eller blir det krångel med sådant med? :) | |
| Om du har standardsystem bör du kunna byta rakt av. Har du HiFi-system kan du inte byta utan en adapter för ca 1200:-. | |
|
Hur vet man vad man har för system då? Med tanke på hur det låter så antar jag att det inte är HiFi-systemet... :) |
|
|
ja, kan du räkna till fler än 6 högtalare så har du nog med säkerhet HiFi-systemet. Originalsystemets (ej hifi) högtalare är placerade framme vid "kickpanelerna", diskanter i dörrsidorna fram och i taket bak på din modell, i sedan/coupe sitter dom i hatthyllan. vet ej hur det är placerat gällande hifi-systemet "Även en 316 kan man ha kul med vintertid" |
|
| Jag har 8 högtalare och köpte en Sony Mp3 spelare, köpte en adapter på bmw för 300 spänn tror jag sen funkade det kanon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.