|
|
|
|---|---|
| hx50 eller gt42 vilket aggregat är att föredra på en 3.5l motor mvh robbanrobban | |
|
Hx50 tack vare större avgasdel |
|
| Och hållbarheten. Har ett ligger... | |
Lotus Samuel |
Jag som trodde GT-aggregaten va bättre. Där ser man. |
|
GT agg är lite bättre respons i.. men lite väl liten avgasdel för mycket mos i M30 |
|
|
en gt42 på m20 2,3l hvordan vil responsen bli der? på 1 til 1,4 bar? |
|
|
Med ett pulssplitt grenrör,så får du duglig respons,börjar nog ladda vid 3-3500 varv... |
|
|
jeg vil ha den til og begynne og lade på rundt 2500 rpm |
|
|
Då behöver du nog en GT37.räcker till 500-550hk Kan ordna en sån, maila mig. |
|
| mycket mos ?alla tycker ju olika om vad som är mycket o litet men om man ska ta ut ca 600-650hk max vilket aggregat ska man då använda ?bilen kommer att köras på gatan också så det där med vilket som håller bäst vilket ska jag välja //robban | |
|
600-650 är ju GT40 bäst va dom billigare aggregaten. finns bättre men dom kostar 3 gång så mycket |
|
|
Jag har hela tiden vatt inställd på en Gt40, men när jag läser detta så blir jag fundersam! Har en M50 som ska till en börja ha minimum 600hk men som sakt mycket vill ha mer? vilket av Gt40, Gt42 eller hx50 bör man använda om man ser till respons, kvalite och pris? MVH |
|
|
Alltså GT aggregaten håller ju mycket bra dom också! Du kan åka minst fler år,och då brukar man alltid uppdatera Har bara hört talas om nån enstaka som gått sönder Men då kan man köpa renoveringssats bara |
|
|
bmwandreas: Du har PM på Zatzy.....=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.