|
|
|
|---|---|
|
Tjenare busar! Som rubriken Lyder, vart hittar jag powerflexbussningar(eller motsvarande) till bra pris? Är lite bråttom också, så bra leveranstider är en fördel.. Tack på förhand! | |
| Tobbe har bussningar Länk och även dom här har Länk Shop | |
|
Jepp, sitter och spanar på båda.. =) Blir nog Bildelsimporten, de är billigare.. Bugar och bockar! |
|
|
Ring och kolla priserna så du inte beställer online....Jag tycker att sidan inte har uppdaterats på länge. Om du har bussningar med hål i...typ silentblocken...kan du styva upp dom på ett enkelt sätt. Be en glasmästare att fylla dom med rut lim. |
|
|
Det har du rätt i, de är ju dubbelt så dyra på en del grejer.. Jag ska ändå riva ner bakaxeln, så det blir nya grejer.. Du som har pejl på det här med chassiprylar: finns det nån bra bussning att stoppa i kåpan på slutväxeln? Lika bra att byta allt när det ändå är nere.. |
|
| För att slippa påhopp här.. Jag ska plocka ner bakvagnsbryggan och slutväxeln+bärarmar. | |
|
Clintan.. du är inne på samma spår som mig då.. härligt vinterpilleri eller hur? :D Men va gott det blir att kunna spegla sig lika mycket i de undre delarna sen *s* --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
|
Jepp, jag var färdig för provkörning, men ödet ville annorlunda och ordnade ett bränsleläckage... Men inget ont som inte har nåt gott med sig, nya bussningar och seriös lack på det hela blir trevligt... |
|
|
Vill man ha en lite bättre bussning till diffkåpan kan köpa en från Z3 M och pressa i. Det skiljer i gutningen, och Z3:ans är betydligt kraftigare. Jag vet att det funkar för jag bytte i min diffkåpa förra helgen. Annars kan man göra som jag har gjort på min race bil. Där svarvade jag en egen bussning av vit nylon med en rostfri rörhylsa där bulten går igenom. Det tillsammans PowerFlex i silentblocken + egensvarvade bussningar till bärarmarna av vit nylon med rostfri rörhylsa borde bli ganska stabilt.... ;-) Sen får jag inte glömma.... Min engen lösning på justerbara cambervinklar i bakvagnen! Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Det börjar ju arta sig riktigt bra det här.. =) Tycker att min bil är lite "slapp" i fjädringen, så ett nytt väghållningskit skall inhandlas.. Är det någon som kört med detta?: Länk AP-sportsundervogn Alltså AP-fjädrar och ställbara Koni. Vill hellre ha en hård än en mjuk.. ;) (bil) |
|
| Forza är generalagent för PowerFlex. | |
|
Bonje: Hur justerar du camber då? Eller är det hemligt? /Per |
|
|
Suck, finns det nåt värre än: "pris på begäran" Forza borde ju ligga bra till i pris, men det är ju så segt att jämföra priser eftersom det inte står på hemsidan.. |
|
|
Forza´s priser. PFF 5301 Främre bärarmsbussning 295:-/st (2st) PFR 5305 Bakramsbussning främre (silentblock) 495:-/st (2st) PFR 5306 Bärarmsbussning bak 345:-/st (4st) _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Tack så mycket Koni! Jag älskar Autopowers forum... =) Med tanke på ditt namn: Vet du hur Ap´s väghållningssats är, med Koni-dämpare? Länk |
|
|
>Jevlar. Det har varit uppe förut här på forumet, så jag hänvisar dit. Länk Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Vet inte hur AP´s fjädrar är, jag använder H&R race fjädrar och dom fungerar ganska bra. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.