|
|
|
|---|---|
|
Hej! Besiktiga bilen idag!.. och när besiktningsmannen hissade upp bilen fram så kunde han snurra på fjädern HHHMmmm inte bra!!! Så nu tänkte jag köpa en H/R sats som sänker 60/30.. blir det för mycket så att det börjar skrapa i skärmkanter å så? Jag skulle gärna vilja se en E36 coupe med den sänkningen, så ni som har bilder får gärna dela med sig! Eller har ni något annat förslag på vad som blir bra? Kom med förslag och gärna bilder åxå... Mvh ! Länk | |
| litte offtopic kanske , men grymt snygg bil du har men brukar inte falla för E-36or men den här va snygg | |
|
hehe Tackar!!! Länk |
|
Dark Rider |
Fan va snygg bil! Ska kolla upp va ja har för sänkning på min så kan ja mejla bilder sen! |
|
själv har jag en 325a liksom du, dock ej C, min e sänkt lite mer än 60/30, dock e säker på talen..den e nästan maximal sänkt typ, till gränsen där de blir obekvämt sänkt :)..har dock inga problem vid körningen eller så, tar det förstås extra försiktigt vid gupp och vägbulor..däremot en sak som e lite ovant.. vid infarter o liknande med högre tröskel så måste jag "snedda" in för att bilen inte ska skrapa i underredet..dock ej inga "viktiga" delar som skrapas i.."stången" som håller ihop bilen från sida till sida..vet ej vad den heter med den e väl runt nån meter eller så lång och sitter fast på varsin sida.. den har tidigare ägaren flyttat nån decimeter så den hamnade lite längre upp..så den inte skulle ta i..men de e väl de att man kan inte köra "rakt" in på infarten, tex större bostadsrättsparkering..eller så.. |
|
|
kan tilläggas: bilen skall ställas av när snön kommer då jag ej vill agera snöplog åt kommunen gratis :) har lite under 7-8cm från främre kanten till asfalten.. |
|
|
Offtopic men måste ändå sägas! Reagerade också på din bil.. Väldigt snygg, ren och fin! underbart och se att inte alla förstör e:36an med diverse konstiga kjolar och ögonbryn och vad det nu allt heter. Lycka till, |
|
|
Ojoj vad glad jag blir när jag får höra sånna ord om bilen.. smickrande..... Joo har faktiskt redan beställt en sats fjädrar och det blev efter lite läsning här på forumet en 50/20 ifrån weitec... Hoppas på rätt stuk.. Hare bra Mvh Johan Länk |
|
| vad fick du ge för denna sats | |
|
Hej! jag betalar 1800:- hör av dig om du vill få tag i en likadan eller 40/40 och 30/15 beställde nämligen genom en kompis firma! Mvh Länk |
|
|
Hej....Jag brukar lägga en svetsloppa så inte fjädern ligger löst i tallriken har alltid funkat vid besktningen för mig... |
|
| var kan man beställa en sånt sats,helst lägre om det finns,har bytat 2 olika sats o blev alldrig nöjd :( | |
|
Dutta: jsg fan att man inte va smart Å gjorde det!.... men men nu är det ju redan beställt så.. Men det var ju ett bra tips till nästa gång! Länk |
|
|
Ahmo: om du mailar dig så ska jag ge dig nummret till killen som säljer... Länk |
|
| Bilfreak din bil är grymt snygg och clean, reagerade direkt när jag såg den i galleriet... Sänk den inte för mycket nu bara. MVH | |
|
Crisse: tack! näe jag tror inte att det kommer att bli någon märkbar skillnad.. för den är ju redan sänkt.. "fräschar" bara upp med nya fjädrar i stort sett! (Hoppas Jag :-).....) Mvh Länk |
|
|
Tjena! Fantastiskt clean bil du äger! Hållar med samtliga föregående inlägg! Äger också en coupe som vill ner lite i backen... =) Där sitter M-chassi på den men det är väl bara att slänga på sänkningen ändå va? Är alltså också lite intresserad av din polares nummer... Klart överkomligt pris! |
|
|
Westside BMW: You got mail... Mvh Länk |
|
| Se till att fjädrarna är hårda och att dämparna klarar av det så är det inga problem att åka med 60/60 på E36. Har jag gjort, och det var inga problem. E30 med 60/60 däremot... | |
|
60/60 på en E30 är väl inte heller så svårt. Har åkt 80/60... /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.