AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
531

Extremt fin M5:a -89

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej,
försöker sälja min M5:a nu innan vintern kommer, men det går trögt. Har fått rätt många svar, men få som tittat och provkört...

Har en M5:a som verkligen är skitfin, hela bilen är nylackad! Den har gått 18000 mil, är importerad, helt rostfri och har servicebok. Nästan all utrustning: klima, helskinn, dator, allt el, stereo, 17" 3,8l med nästan nya däck mm mm.

Har annons på 79' är det verkligen för dyrt? Tycker det är ett bra pris... men det kanske är säsongen som ställer till det?

Länk

//Daniel
BeeMWe playboy
Svårsålda, dålig ekonomi(på nedgång) samt ett stort utbud gör att inte så många vill köpa. Sen har den gått lite granna även om det inte spelar nån roll för en bmw som blivit servad som den ska.

Jag skulle kunna tänka mig den, om jag hade pengar :)

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Hejsan Danne,

har försökt att sälja min 528i 97 som är relativt välutrustad för 129' utan att lyckas...har bestämt mig för att jag vill behålla bilen nu dock om jag inte får ett bra bud (minst 140').

Har samma erfarenhet som du, många ringer, många är trevliga med vill mest prata/höra sig för, medans det finns lustiga personer som hävdar att det verkliga värdet är 95' på min bil, trots att jag var den billigaste 528an från 97 på mobile.de!!!

Tyvärr verkar det väldigt svårt att sälja bil just nu trots rätt pris/utrustning/modell, kan bara önska dig lycka till!

Simon
BeeMWe playboy
Värdet är iförsig vad marknaden vill betala.

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Möjligen en E34 525-535(ej röd/vit) i bra skick med lite lulllull. S-bok. Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
oj 129k tycker jag låter tok billigt
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
129' skulle vara omöjligt att få för en -89:a...

Är det ingen som vet någon som vill köpa en fin M5:a?

//Daniel
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Håller med om att bmw är svårsålda, speciellt m-bilarna. Har försökt sälja min kanonfina M3:a -93 i en månad nu utan framgång, många som ringer el. mailar och vill höra sig för, men ingen som är riktigt seriöst intresserad. Ingen har ens kommmit och tittat och provkört. Jag begär 139500:-, men kan gå ner till 130, tycker själv att det är ett bra pris för en fin -93:a, går säkert att få en i sämre skick ngt billigare, men med tanke på att folk begär 100' för 325:or -93 så borde en M3:a vara värd 40' till med tanke på att det är en mkt roligare bil som dessutom var typ dubbelt så dyr ny. Nej, tror jag behåller den nu, är trots allt väldigt nöjd med den, tänkte mest sälja den pga problem med vinterförvaring och för att få loss lite pengar inför vintern.
Oj det var menat till simon_en han ville ju ha 129 för sin 528 -97.......... Men jag tycker inte att du Dannemann ska gå ner i pris utan låt bilen stå nu i vinter i stället så får du den såld i vår,det är inte många som vill köpa en M5a nu och ställa undan den det första dom gör......ditt pris är inte för lågt sänk den inte till vrak/slakt pris det är inte bra för alla oss med fina M5or.. då tror ju folk att man kan få en pärla till samma pris som en rishög. mvh jocke
Ja JN 130 låter ju bra tycker jag men det är nog svårt att sälja nu när säsongen är över, den skulle nog bli såld lätt på våren, men det är ju tråkigt att behöva krångla med uppställnings plats och kanske även betala på bilen under vintern om du behöver pengarna nu.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
heh ok, jo tycker oxå att 129' låter billigt för en 528 -97. Borde ju inte vara några problem att få sålt den... Det är ju en fin bil du har Simon och du kan ju knappast gå ner mer i pris så du liksom jag är väl tvungen att vänta tills våren, suck...

//Daniel
BeeMWe playboy
har ni tänkt på att detta med att sälja på våren inte gäller lika mycket med tanke på den samhällssituation vi har nu?

(M)irc Dalnet #bmwpower
Danneman,

jag har bestämt mig att inte sälja bilen nu. Jag blev av med mitt arbete för fyra veckor sedan, har dock full lön fram till mitten av januari. Jag fick lite panik och annonserade den för 129'. Har vägrat att gå ned mer i pris än 129', dock har jag blivit bjuden 95' av en som påstod att "det är vad man får och att jag inte hade någon koll...nåja...:-)".
Hursomhelst har jag och frugan beslutat oss för att bilen är för bra för 129' och att det är egentligen ett för lågt pris, så vi kör ett tag till...kommer att funkar

En fin m5:a borde gå att sälja fram till våren tycker jag...kanske inte är den mest påtänkta vinterbilen precis..:-)

Hoppas att det går vägen att sälja din bil Danne!

Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Simon,
har gjort en nya annonsutskick nu, och det verkar som jag blivit bjuden 78' får se om det kommer till avslut...

exakt min tanke om en M5:a som vinterbil... =)

//Daniel
Hoppas att det går vägen Daniel!!!

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.