AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
978

Övningskörning på svenska :)

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Så kan det gå..
Länk

Gud vad jag garvade ;)
Men för helvete :-)

___
Lorem ipsum dolor sit amet ..."
Det var som vanligt en Norge historia:Länk

----
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Norgehistoria, ja... det var ju en norska som körde bilen! *s* iaf enl Aftonbladet! Typiskt att de poängterar att körskoleläraren var svensk dock...

*Best Man Wins*

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Lite lustigt att den i norska tidningar benämns som "Svenskesmaellen" när föraren var norska?
Ingenstans nämns detta i den norska tidningen.
Hubbe325
Precis vad jag menade så även med Eivinds rubrik

----
Länk
Tidigare kunde norska tullen beslagta och sälja en utlandsregistrerad bil oavsett ägare om en norsk medborgare körde den. Vet inte om det gäller fortfarande samt om det bara gäller/gällde när man kör genom tullen. Skulle annars kunna bli en trevlig överraskning för "Den svenske unggutten"

Sw
17
Sweeie
525i -90
På svenska Länk
Ei
656
Eivind
I norska tidningen är den svenska killen som var "lärare" den "ansvarlige".. medan i aftonbladet får den norska tjejen som faktiskt körde bilen skulden... Rolig vinkling av samma sak ;)
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Hehe Ungutt jisses !! vad kallas jag då gamgutt :???.
Han glömde det där med att frikoppla och styra i färdriktningen samt hålla till vänster i kassan. :))

///MVH Hasso
Länk
Hehe, handbromsen hjälper nog inte såmycket när flickvännen tofflar bilen på 1:an eller 2:ans växel. :)
Att den Svenska killen får skulden i den norska tidningen är ju givet.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Vad ska man säga... det är ju tragiskt...

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Eivind: Jo men självklart är läraren ansvarig, men att klassa krocken som Svenskesmällen när en norska faktiskt körde känns lite märkligt. Han kan ju inte göra ngt när hon trycker gasen i botten, det är bara att hänga med på shoppingtur.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Mer svensk än norskt i den bilen bil +lärare. :))
Och räknas inte "läraren" som framförare av fordonet ??

///MVH Hasso
Länk
Ei
656
Eivind
Hubbe325: Jag har inte sagt vilka som är ansvarliga :)
det kvittar egentligen.. tycker bara medias olika vinkling på samma story var så rolig.. hehe!
Ni verkar ha kul i trafiken i Norge ;)
Länk
Länk

Mvh,

/Wille
Ei
656
Eivind
Uppföljning av morgonens roliga historie :

Länk

Ni som inte har kk kan ju kanske försöka det samma :)
Ardberg skrev: -"Tidigare kunde norska tullen beslagta och sälja en utlandsregistrerad bil oavsett ägare om en norsk medborgare körde den. Vet inte om det gäller fortfarande samt om det bara gäller/gällde när man kör genom tullen. Skulle annars kunna bli en trevlig överraskning för "Den svenske unggutten""

Jag tror att det stämmer fortfarande, men som hasso skrev så är svensken den som kör i egenskap av körlärare, oavsett vem som sitter bak rattet.
Å fytti faen, gratis körlektioner... Jag hade ju inte tvekat! Ska ta CE nästa år, borde kanske "parkera" Scanian i närmsta ICA-butik, eller det kanske bara funkar på REMA.... :-)
Hahaha... Själv parkerade jag inte bakändan på en FM-12'a i bagagen på en Splitter V70.... inne på Volvo Torslanda i gbg =) Lagom skoj!

Som tur var var det från stillastående, så det var bara lite glas, plåt och baklyktor som flög.. Inget allvarligt.. puuh

// Björn Eriksson
Äh, det var ju bara en Volvo, who cares? :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.