|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Nån som vet var man kan få tag på orange neonbelysning? Tänkte montera i benutrymmena + eventuellt under bilen. Har sökt på forumet och letat på internet utan att hitta. |
Dunlopracer |
testa customneon dom har. sök på altavista så kommer de upp tror de har .nu eller .se annars Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
hellonasty |
Tack! |
| P.S Man får inte ha neonljus tänt på sin bil när man framför den på väg. | |
|
hellonast: Står lite om neon ljus i länken nedan: Länk |
|
hellonasty |
Jo jag vet att man inte får ha det tänt. Tänkte först och främst på benutrymmena + under förarstolarna. Om nån har nåt annat förslag på belysning där är det välkommet! Kanske nån BMW-modell som har det orginal som man kan plocka ifrån. Däremot funderade jag på att om man satte orangea lysrör på bilens sidor under trösklarna dock så att inte själva röret syns och kopplar dem så att de tänds när man öppnar dörrer och kanske även blinkar i takt med blinkersen. Finns ju bilar med oranget positionsljus som lyser hela tiden orginalmonterat tex Volvo S/V40. |
|
Neonet är precis lika olagligt oavsett om det lyser eller inte. Det finns inga bilar sålda i Sverige som originalmonterat har orange positionslykta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
blå blixt ljus där dimmljusen sitter va säger polisen om de ? |
|
|
Gissa tre gånger...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
hellonasty |
Jesperado: Positionslykta å positionslykta...du kanske missförstod mig. Volvo S/V40 har ständigt lysande små orangea lampor (ser ut som sidoblinkers) monterade strax framför framhjulet och strax bakom bakhjulet alltså på bilens sidor. |
|
Det var nog inte så att jag missförstod, snarare så att du uttryckte dig felaktigt. Det du syftar på heter sidomarkeringslykta, positionslykta är något helt annat... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
hellonasty |
Menar du det...!? Hur fick jag körkort? Hursomhelst så lyser de orange hela tiden och sitter orginalmonterat 2 st på vardera sida på ovannämda Volvomodell. |
|
Det är fullt tillåtet att ha sidomarkeringslyktor, dessa ska då avge orange ljus. Kravet är att de är E-märkta som sidomarkeringslyktor och är korrekt placerade. Dom får inte heller bilda flerfunktion, t.ex. blinka ihop med körriktningsvisarna... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Jesperado: Får man inte ha neon ljus under bilen även om det inte lyser? | |
|
Vad jag vet så är det ingen lag på som säger att du inte få ha neon ljus under bilen. Neon rören får bara inte synas och sålänge ljuset går ner i marken och inte ut på sidan så är det ok. Men använd en bryt knapp i bilen så du är säker hehe |
|
| glömde säga att neon inne i bilen är ok så länge det inte stör din sikt. Har 3 långa rör i min | |
|
bmw_erik: Nej, det får man inte. Är det tillverkat för att avge ljus eller har möjlighet att avge ljus är det antingen en lykta eller en strålkastare. Inga lyktor/strålkastare utöver de av Vägverket föreskrivna är tillåtna att ha monterade på bilen. RobTheBank: I kupén är det tillåtet att ha neon monterat, men det får inte lysa när bilen är i trafik. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| våran ädla besiktningsman har talat :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.