AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
886

Pling i instrumentpanelen

fj
19
fjalar02
525IA Touring-92
Hej är det någon som kan hjälpa mig med tips att ta bort pling ljudet när jag slår på tändningen och vart sitter högtalaren under instrument panelen ? kan det stämma?

Pling ljudet kommer väl antagligen p.g.a. att du får en varning från "datorn"...

Vad får du för varningstext?

Om du vill ha bort högtalaren, (inte så bra ide, dagen då den försöker få din uppmärksamhet om lågt oljetryck)

Men den finns inne i panelen som ligger under ratten före pedalerna.
Skruva loss den, kanske 4-5skruvar, sedan är det en högtalare som ser ut som en liten plast burk som sitter fast i panelen med tvä hakar som du trycker loss. Högtalaren ser ut som en kvarleva från II VK.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
om du har utetermometer så är det den som varnar när tempen är lägre än +3 grader. Inte så dumt att få en varning när tempen kryper neråt med risk för halka.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Jag bytte ut min igår. Den hade slutat plinga och man vill ju att allt i bilen ska fungera. :-)
Hittade en ny på skroten från en 535 -89. Den gråa på bilderna.
Saken var den att huset så olika ut så jag fick byta inanmätet.
Länk Länk Länk
Skrev här bara för att visa hur den ser ut. Förmofligen har du den svarta modellen.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Då tycker jag Micke skickar sin defekta till ovan som önskar en tyst bil. så han slipper förstöra nått som fungerar.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har man dåilga kondensatorer i mätarhuset på E32/E34 brukar de ge uphov till omotiverade pling (utan varnigstext) vid uppstart. Det har varit uppe förut, använd sökfunktioonen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.