|
|
|
|---|---|
|
Hej, har skummat lite på Z4:orna som finns till salu ute i Europa och sett att priserna börjar så lågt som runt 260''-280'' (lågt å lågt..), medans en liknande bil här i sverige (speciellt om den är svensksåld) går loss för, ja kanske så mycket som uppåt en 100'' till. Tror ni det är rimligt att kunna få tag på en Z4:a i bra kondition vid dom priserna eller är det bara å räkna kallt med att det finns svarta sanningar inblandade (t.ex. skada) på en sådan bil? /eFx | |
|
För dessa priser (under 300k) får man köpa privat eller någon slags jahreswagen. Skicket har jag ingen aning om men om mätarställningen stämmer (de flesta låg när jag var sugen på en Z4) så låg dom kring 1000-3000mil och då bör det vara "nyskick". Eftersom jag la ner Z4 projektet struntade jag i att kolla upp det vidare men frågan är varför det inte importeras tonsvis med Z4or för 260' och säljs för "bara" 300k här (en vinst på iaf 20-30k)? Låter på något sätt väldigt billigt så som M3 Cabar i spanien för 260k. Man kan säkert fynda vid köp av privatperson, man får väl räkna på hur mycket vagnskada och fri service är värt på en svensksåld men knappast 100.000 över 3 år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.