|
|
|
|---|---|
|
Igår när jag startade bilen fick jag bromstrycksvarning. När jag kör fungerar bromsarna som vanligt och ABS-funktionen är ok. Är det någon som känner igen problemet? Finns det några givare som kan ha gått sönder? Tacksam för hjälp. Anders Jonson | |
|
Har exakt samma fel, händer vid start, ca. 1 av 10 starter. Har ärligt talat inte tänkt på det förrän nu. Kul att se om någon vet vad det är. |
|
| Sitter det "bromsbomb" på era modeller? (alltså hydraulisk bromstrycksförstärkare). Är svaret ja kan den vara på "upphällningen". | |
|
det brukar vara den sk. bromsbomben som sitter bakom främre kofångare på vänster sida av bilen. man ser röret som går ner till den , röret sitter i "bromsventilspaketet" väl synligt i motorrummet. en bomb kostar ca: 1000:- kr ny , oftast är dessa delar inget att köpa på skroten. när du byter så FYLL den nya bomben så gott det går med bromsolja och lufta sedan systemet ordentligt. FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
Läs mina erfarenheter av bomb-byte här: Länk Jag har en känlsa av att bomben till våra modeller är dyrare än 1000 kr, någon som vet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
bromsbomben kan du byta själv, hade inte en susning innan ja började =)) släpp ut trycket ur systemet och lossa bomben med ventilerna sen går den me lite muskler att gänga av... En beggad kostar typ 800:- kolla på bildelsbasen.se |
|
|
jag har bytt bomber på 730 , 735 och 750 och beggade kostar mellan 400:- och 750:- beroende på vilka skrotar man ringer till. köpte ny en gång och har för mig den kostade en bit över tusenlappen , det kan ha varit + moms , bromsar är ju inte något att "snika" på , det e ju en viktig funktion på bilen helt i klass med dubbla handskfack etc. :-))) i fortsättningen kommer jag nog köpa nya "bomber". FIAT Panda - Alla borde ha en , i grillen. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.