|
|
|
|---|---|
|
har hittat en 318i -88 som jag är lite sugen på. den har gått 18000 mil och ser ganska fräsch ut på dom bilderna jag har fått av säljaren. han vill ha 13 000,- för den. så nu undrar jag: 1. priset? är det rimligt? 2. vad ska man kolla på, förutom rost och andra stora synliga fel? tar tacksamt emot tips på vad man ska se upp med på dessa bilar då jag själv inte kan mer än byta tändstift och olja i stort sett :) | |
|
Bakskärmar, framkant. Trösklar; stolparna. kolla om främre innerskärmen verkar "stum", mot bakkanten, om du förstår.. där finns ett hålrum som gärna fylls med sand, och det är lätt hänt att när/om man pillar bort det så ser man in i kupén ;) nu upptäckte jag det i tid på min, så det hade inte hänt nåt, men det kan vara värt att tänka på.. Kör på en liten gropig väg och lyssna efter klonk etc.. så märker du hur många bussningar du får byta, för det lär du nog få, såvida han inte bytt några på den redan.. Sen ska du nog byta kamremmen också, när/om du köper den.. inget kul med ventilsallad om du ska ut o rejsa i vinter ;) Detta var väl lite brainstorming iaf.. Pröva att söka också, lovar att du får upp mycket information om vilka punker du ska kika på.. --- .. vassast på ön ;) Länk |
|
BMW Kungen |
Priset är rimligt om bilen är i bra skick. Är det nåt som behöver åtgärdas omedelbart så dra av de pengarna från 13000. Så som avgas,däck, koppling, rost och fukt i strålkastarna m.m. Rost och bussningar är stora problem. Underbar bil annars. (Du ska inte välja en 325:a istället? roligare med mer effekt och vrid, dock något dyrare försäkring. Mvh /// Kungen |
|
Kolla även bakkant på bakskärmar, sprutar mycket grus där... På min ser det ut som ett tonårsansikte... små kratrar överallt... Leta reda på en uppförsbacke, rula sakta framåt och dra åt handbromsen, om du känner att bilen "glider" bak en bit efter den stannat så är troligtvis sinterpuckarna slut... kommer inte på nåt mer vettigt nu.. /Niklas |
|
|
tack för alla tips! kungen: 325'an är för dyr för mig i nuläget. 318 passar min nuvarande ekonomi bättre (arbetslös, suck..). kommer dock sakna ljudet av den sexcylindriga motorn (hade en 320 innan) dom låter så fint! :) |
|
|
Kolla bränsletanken om du har möjlighet att lyfta den, vanligt med läckage vid påfyllningsröret. |
|
|
jo tack, det råkade jag ut för på min gammla 320.. ska och kolla på beemern idag, hoppas den är fin så jag slipper cykeln! :) |
|
|
Ursäkta... silentblock ska det va, inte sinterpuckar.. /Niklas |
|
|
suck.. den var inget att ha, inte för det priset han ville ha iaf. men men, har satt fart på golfen så länge och jakten på en fräsch e30 går vidare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.