AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
557

Värde M5 E34

ki
226
kim750
530da-04
Hur mycket ska man ge för en M5-92,
intagen 94,13000 mil,skinn,elstolar,eltiltratt,AC,SoVdäck,i mkt bra skick, välservad enl. bok.
Vad drar den per mil?
Försäkring?

Mvh
Kim
Mellan 60-90" beroende på skick,dokumentation,utrustning.Tänk på att en trasig AC kan kosta fläsk att laga,trilskande elstolar likaså.Räkna oxå med att kopplingen är mer eller mindre bytesmogen(kostar ca 7" ink arbetet på BMW) så får du ingen kalldusch om du nu skulle få byta den det närmsta året...
En frisk 3,8 drar ca 0,9 oinspirerad körnig vid jämn fart...
Försäkringen är skyhög...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Är det 3,8 versionen?
Skulle då tro runt 95.000 kr OM bilen verkligen bara har gått 13000 mil (det är väldigt lite mot vad det brukar vara på en 92:a) och är i originalskick. Mer om den är i UNIKT fint skick, 100% original och inte en missad service eller annan brist, men så borde den inte vara eftersom den förefaller vara vinterkörd.
Finns det tveksamheter runt miltal och/eller en del brister samt att den har någon form av styling och/eller andra ombyggnationer som inte är original så bör man inte betala mer än 75000-80.000 kr.
Är det 3.6:an får man nog räkna ca -5000 kr på ovanstående priser.

Förbrukningen beror på körsätt, jag har hamnat runt 1,25 liter per mil och uppåt, men då har jag inte kört mycket och det har bara varit entusiastkörning under sommaren, vilket inneburit att jag tidvis haft mycket höga marchvarvtal, jag tror man kan komma väsentligt lägre i förbrukning vid normal landsvägskörning, runt litern per milen bör gå och kanske därunder. Under vintern skjuter dock bränsletörsten i höjden kan jag tänka mig.

Försäkringen varier kraftigt, sök på forumet för mer info!

//HD91

__
M5 E34 Limousine register
Just den bilen du beskriver skulle jag ge runt 75" för förutsatt att allt funkar som det är tänkt...
M5 e iskalla idag o min M som är i bra skick med bra o fungerande utrustning skulle jag i dagsläget inte kunna få mer än absolut max 90",snarare runt 80",o då är det ändå en 94...Nu e den inte till salu men ändå...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
ki
226
kim750
530da-04
HD91: Ja, det är 3,8:an.
Ingen extra styling.
Ska ta och kolla upp mil och service lite noggrannare.

Mvh
Kim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.