|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är på jakt efter en verkstadshandbok till min Z3C motsvarande Haynes eller annat modell. Vet någon om detta finns. Plockade isär mittkonsolen igår för att byta en glödlampa vid värmereglagen och det känns som om det finns ett bättre sätt för detta. Tacksam för svar. /C-A | |
|
yapp det finns bättre sätt. jag har precis inhandlad en sån lampa för att göra ett byte. Det finns en gammal tråd med beskrivningen hur man gör, man behövde definitivt inte ta ner hela mittkonsolen. Inte heller ta ut stereo som vissa har gjort . Det ar tydligen tillräckligt med att ta bot sidopanelen på passagerarsidan och leta med handen så hittade man lampinfästningen... jag hoppas det stämmer, för jag orkar inte med mer komplikationer än så ... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
ja det är si och så med att ta ner panelen på sidan. Den sitter med tre skruv och jag tog av dessa. Dock är den fastnypt på något sätt som gör att man inte vill riskera att den inte sitter rätt efter detta. Tog ut stereon och hittade rätt den vägen. Dock säger BMW att det bara är en lampa, så är alltså inte fallet utan det är två lampor bland värme reglagen. 2x61 kr är billigt det *ironisk*. /C-A |
|
|
jasså, till mig sa dem oxå att det var en lampa. ska gnast inhandla en till. jag ska testa mig fram någon gång under nästa weekend. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| Hur gick det för dig? Kom du in via sidopanelen eller inte? | |
|
skämms: har inte börjat än...:-( projekt för helgen? :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Om du går ut på nätet och söker efter TIS som är bmw's officiella service handbok finner du flera som försöker slå mynt av detta genom att sälja kopior. Det finns också reservdelsdatabasen som heter ETK ute på "nätet" Om man vill köpa den officiellt så kan man vända sig till BMW i USA som har en åf kanal där man kan köpa sin TIS handbok. kostar mellan ca $100-$150. /PG |
|
|
Tar upp denna gamla tråd igen. Har funderat på att köpa en verkstadshandbok till min Z3C -98. Någon som har köpt / testat denna: Länk Eller Länk Eller räcker det med en guide från haynes om 3-serien? /Lars |
|
|
Hej Jag tror det är samma bok i båda länkarna, hursomhelst så köpte jag den från Amazon. Det är en tegelsten, främst pga stor text och stora bilder, innehållsmässigt tycker jag den är något sämre än Haynes. Haynes lägger mer vikt på att beskriva demontering och montering. Men den innehåller data för bilarna, specialverktyg, moment för dragning av bultar mm samt elscheman, vilket brukar vara det man behöver mest. Läser man recensioner på olika böcker tycks denna vara den bästa, men som sagt om Haynes kommer med en bok för Z3 så köper jag den. Man kan maila Haynes (i England) och fråga dom hur långt borta Z3 är. MVH Calle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.