|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har hört att det ska finnas en ant.först. men var sitter den? Kanske en säkring som gått när jag bytte radion...funkade jättebra innan bytet...hmmm vad vet jag.. Tack sam för tips .Tråkigt utan radio! PH | |
|
Hej. Eftersom du varit och pillat med att byta radio så kanske du inte fått in antennsladden i sin kontakt ordentligt. Ta loss radion igen och kolla så att alla kablar är rätt anslutna. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Tack Micke men det har jag gjort....... Jag har ingen utvändig antenn så det måste sitta en antenn förstärkare någonstans.... irriterande Tack Micke PH |
|
|
Hej! Du måste koppla in en spänningskabel från antennförstärkaren till din bilstereo, lämpligen på en utgång för motorantenn/spänningspåslag till förstärkare. Om inte förstärkaren är ansluten så dämpas antennsignalen istället. Mvh Ninja |
|
|
Antennförsärkaren sitter bakom inredningen för bakre vänstra C-stolpen. Det är sällan bekymmer med denna utan oftas missar man ansluta spänningskabeln som Peter Hansson ovan nämner. En liten diskret (vit/grå på min 525-89) som måste anslutas till motorantenn/spänningspåslag alltså för att förstärkaren skall funka. |
|
|
Ursäkta...som "ninja" ovan säger och ingen annan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.