|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta vad priset borde vara på en 730 E38 import iår, minst 19000mil tidigare krockad. trasig Navi/TV och stereo helt omlackerad med sliprepor kvar under lacken. Bilen har skruvad mätare och saknar servicebok, den är dessutom bucklig i bägge bensintankarna samt reservhjulsbaljan är riktad inneifrån med slägga.... Den är cirka 2 cm sned i bakvagnen och man måste byta övre infästningen samt kanske någon bärarm. Bilen har inte några handbromsvajrar monterade... Bilen går att köra och i besiktigad i detta skick UTAN anmärkningar vad säger man om det.... Vad tycker ni att denna bil är värd? //Bo | |
| Glömda att skriva att det är en 95/05 imp som 96.... hur man nu kan göra det. | |
| 50000? Låter inte som en speciellt attraktiv bil. | |
Scheckheft |
Hej 15t som reservdelsbil. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Håller med Scheckheft i detta. /Simon |
|
|
Köp hellre en välservad 740 av märket volvo. Känns prisvärdare. Men men, "minst 19000mil tidigare krockad" står mätaren på 19 000 nu el är det vad du tror den har gått? Vad kan den va värd , 40 000 kr kanske? Ny bild 19 Nov- Länk |
|
|
Håller med Scheckheft, fast 15 lappar är ganska lågt, kanske runt 20? Om inredning + motor o låda är någotsånär så kan man kanske fundera på det, om man nu behöver en reservdelsbil... Mvh |
|
|
Är den besiktad och körklar kommer det alltid finnas någon som är beredd att ge 50 papp för den bilen, det är jag övertygad om. Själv skulle jag nog inte ens köpt bilen ifråga. |
|
| Om du är kräsen och vill ha bilen i ett fint skick så kommer den ruinera dig. Kan du leva med en fungerande men dock risig bil så skulle jag kunna tänka mig 20-40 kkr. | |
|
Precis, bara bilen går att köra i 30 så är det någon (från ett främmande land?) som vill ha bilen för att glida med, kanske kring 45-50? Och frågan är ju om bilen blir så dyr i drift, om något mankerar så bryr man sig knappast om att fixa det, kostnad: 0kr. Nej, nu ska jag spana vidare efter en fin sjua från -88 eller däromkring, mums! Ha det bra! |
|
| Vad den är värd är nog ganska svårt att besvara då det förmodligen är väldigt få som kan tänka sig att köpa den. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! en maj-95:a kan omöjligtvis vara en -96:a. Då är troligen bilen tillverkad feb-april någon gång, men bilen måste vara tillverkad tidigast september -95 för att bli årsmodell -96. jag tycker det låter som ett dumt köp. även om du får den för 30 papp så får du säkert lägga ner minst lika mycket det närmaste året, och då har du ändå en bil som inte fungerar som den ska. om du letar hittar du säkert en fräsch 730 för knappt 100 papp, vilket blir billigare ä längden. Om bilen gått igenom en regbes utan handbromsvajrar så skulle jag testa funktionen på katalysatorerna. du har helt enkelt ingen aning om vad SBP mer släppt igenom för fel.... mvh Johan |
|
Håller med Sweanders, vem vill ha en sådan här bil överhuvudtaget? Kanske som reservdelsvagn annars aldrig... |
|
|
Tack till er alla som kommit med olika förslag. För ovanlighetens skull finns det ett "Facit" till denna fråga. Efter ha lånat bilen och åkt runt till 8 olika bilfirmor med bilen så kan jag bara berätta att INGEN bilfirma kunde tänka sig att överhuvudtaget befatta sig med denna bil som kom till Sverige för 6 månader sedan och har sålts av en bilfirma. Tänk på detta när ni ser på en bil i denna klass att den kan vara precis hur dålig som helst och ändå så importeras denna riktiga dynga till Sverige av mindre nogranna handlare som bara tänker på pengar. Man kunde inte hålla mig från att kolla hur seriösa säljarna på BMW var så jag åkte dit och ville se vad dom kunde tänka sig att ge. Genom fönstret såg han bilen och vi berättade att den var nyimporterad, 12,000mil på mätaren och 1996 och en av säljarna gav ett bud på 50-75.000kr när han tittade ut genom fönstret på bilen. När vi sedan berättade att S-boken var borta, och att den har gått 19.000mil i verkligheten så tog han regnummer och gick in till datorn, där slog han upp vilken bilfirma det var och då sa han direkt att det inte var första gången denna firma dyker upp med riktiga skitbilar.... Sensmoralen är enkel, vissa gör allt för snabba pengar och massor med folk vet vart fällorna finns och vilka firmor man skall akta sig för men ändå finns dom kvar? Med ett stakt forum så kan vi i alla fall varna varandra! Mer information kommer..... |
|
|
Ser bilen fin ut? det vore nästan lite kul att se en bil av denna typ ... Undrar vad den har varit med om sen högavlönade herr Bratwurst hämtade ut sin nya fina bil den där regniga dagen för några år sedan. |
|
| Ja man kan verkligen undra hur det har kunnat bli ett sådant vrak. | |
| Den var redan skrot i Tyskland och sedan har den fuskats ihop i Sverige av en riktigt oseriös bilhandlare.... | |
|
Bo Ek: Vem är handlaren, med tanke på BMW-handlarns kommentar som du var hos, vore det kanske tacksamt om fler fick reda på det så ingen går på en "mina" gällande andra bilar. Mvh Daniel.g |
|
| Har säljaren påvisat bilens brister? Om inte kan du alltid köpa bilen till ett lågt pris och sedan via Allmänna Reklamationsnämnden kräva att bilen repareras till felfritt skick. Konsumentköplagen har skärpts rejält under senare tid och ARN fäller hellre än att fria eftersom de vill statuera exempel efter de nya paragraferna i KKL. Kan vara värt att pröva. Förutsättning är dock att bilen köps av näringsidkare och att denne inte uppskattar att bli svartlistad. | |
| Bo Ek: Är bilen grön och firman belägen i Gävle? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är ni förvånade ??? inte jag det finns inga ärliga bilhandlare, bara bättre och sämre, man blir alltid "lurad" på nått sätt. Den här är ju ytterligare ett exempel i den klassen. Länk Länk Länk Även en "mindre" :)) seriös firma som är ägare till den. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.