AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.423

fick en P-bot på en P-plats som mina föräldrar hyr.

Sida 2 av 2
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Det är deras mål. De flesta orkar inte bråka.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Jag tycker du skall ha ekonomisk ersättning för tidspillan samt psykisk påfrestning.

Hela ärendet låter så pass ruttet att jag inte ens skulle tänka tanken att moraliskt dömma den som "tar lagen i egna händer" i ett ärende som detta.

Fruktansvärt att ett p-bolag kan sätta sig över människor och lagen på detta sätt.
Jag tänker inte skriva vad jag själv hade gjort i detta läge.

Arguing on the internet is like Special Olympics - Even if You win You´re still RETARDED !
Ul
105
Ultim8
Ledsen att göra er besviken men jag har numera bara VW Golf
Jag jobbade åt ett företag 2001 som gav ut ett parkeringstillstånd på en viss parkering.
Detta tillstånd skulle sedan ligga i framrutan så att p-vakterna skulle se det.
När det sedan en dag snöade som tusan så orkade vakten inte skrapa rutan och kolla om jag hade tillstånd.
Men att slita upp torkararmen och lägga dit p-boten orkade han.
Jag hade då använt samma bil och parkering i över ett år och det är samma idiot till vakt som går där flera ggr varje dag så han kände garanterat igen min bil. Jag kollade med securitas som sköter lappningen om det var ordinarie person som hade varit där den dagen och det var det så det var ingen klantig vikarie heller.
Det var jävelskap.
Jag åkte till securitas med mitt tillståd och visade upp det för dom.
Fick till svar att jag skulle ha kommit tidigare för lapplisan hade redan bifogat boten till trafikverket eller vilka det nu var som skulle inkassera den.
Ringde till det företaget och beskev mitt ärende samt faxade in en kopia på beviset.
Det enda jag sedan fick till svar var av en äcklig telefonist
Tack för samtalet *KLICK* vad jag än försökte fråga.
Hos polisen fick jag reda på att jag skulle betala boten och sedan lämna ärendet till tingsrätten.
Jag betalade boten och min arbetsgivare tog ärendet till tingsrätten där jag fick rätt och fick tillbaka mina 260kr samt att motstående part fick en hel del omkostnader.

/Nisse

Sugmotorer suger
Har oxå råkat ut för obefogade P-böter jag skickade helt enkelt in böterna (sammanlagt 3 st a 350:-) till P-bolaget i ett rekommenderat brev . Skrev "bestrides" över p-boten samt ett brev där jag argumenterade varför boten var oskälig.
Några dagar senare fick jag ett brev hem om att jag kunde glömma böterna.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag fick böter en gång när jag var i skolan för att jag hade ställt mig på en betal-plats (där bara betalande kan stå) och inte på en vanlig plats (där vi som har p-tillstånd eller en betalande) får lov att stå...

Båda parkeringarna ligger intillvarnadra och avskiljes endast av en p-automat...

anledningen att jag stod på en betal plats var att det var fullt på den andra parkeringen... kommer tillbaka och ser att jag fått en P-bot på 200 kr... ringde och skällde lite på nissen i växeln och så en massa vacka ord till honom och han bad mig dra åt skogen och vi la på... jag hade förgäves försökt få honom att förstå att jag inte borde få böter när jag har P-tillstånd.. men han tyckte att jag tog upp en betalandes plats när jag stod på fel parkering... sen att det blev en ruta ledig där jag borde ha stått som den betalande kan använda istället kunde han inte fatta...

så jag betalade boten....ca 3 månader senare får jag ett kuvert hemskickat från P-malmö inhållandes endast en avi där jag kunde hämta ut 200 kr och inget annat... inget om varför jag fick 200 kr... men jag antar att det var för att jag fick tillbaka på P-boten...

de kan vara mycket omständiga och jobbiga....

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast lite mindre!
ormen
längst ned på min lista finns P-vakter, det är det lägsta man kan bli anser JAG! sura, feta, socialt handikappade, utstötta, copwannabees. Det handlar inte om jag vill eller inte vill betala p-böter, jag betalar alltid när jag parkerat fel, men har också råkat ut för liknande saker som Mugge, o det fick mig att inse att väktare är rena bottenskrapet.

Nu har jag i.f.s. hittat ett antal "hemliga" platser på kvällar o helger som de inte kan fälla mig på, inte än iallafall!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.