|
|
|
|---|---|
hellonasty |
När jag gasar över ca 2000 varv hörs ett tydligt "fräsande" ljud nånstans under golvet vid passagerarplatsen. Låter ej som generatorsus. Kan detta bero på en läcka i avgassystemet? Grenröret sitter ju ut just till höger om motorn vilket ju gör att avgassystemet är draget något till höger under bilen? Kan vara nånstans mellan grenrör och kat? Bilen accelerar exempelvis sämre vid de tillfällen detta ljud hörs. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En katalysator som håller på att korka igen ?? ///MVH Hasso Länk |
hellonasty |
Hasso: Kan det var så alltså...har hört denna förklaring av tre andra också. Men borde det inte märkas på avgasvärdena? Besiktade idag utan avgasproblem. Det känns som om bilen blir slöare de gånger man höra detta ljud, verkar det rimligt om man har en igensatt kat? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Igensatt nja men ev ett löst innanmäte som flyttar på sig och bromsar flödet kan ju vara anledningen och det är ju inte säkert det påverkar avgasvärdet, men det är en teori. BMWs kattleverantör har ju inte varit av den kvalitet som man förväntar sig tyvärr. Om du upplever bilen som slö när du här ljudet så tycket jag att det är svårt att tänk sig nått annat. Men förhoppningsvis har jag fel. ///MVH Hasso Länk |
hellonasty |
Ok, tack ska du ha. Det där ljudet driver mig till vansinne. Men det känns ju bättre att det skulle vara katten än om det skulle vara nåt oidentifierat i motorn som orsakar det. MvH Christian |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.