|
|
|
|---|---|
325iT |
Jag har en 325 e36 motor som jag ska stoppa ner i en e30 vad bör jag tänka på? Jag vet att jag måste byta tråg. Har även läst att insuget måste byggas om stämmer det? Hur svår kommer att dra elen? |
|
Sjekk ut denne adressen: Länk Ta også kontakt med Zionsville Autosport på: www.zionsvilleautosport.com Her vil du finne svar på alt du trenger... 4s-fed M20B25..... |
|
|
tjaba.. jag sålde en motor till "bmwandreas" här på forumet.. prata med han.. men du får fixa tråg från en 5serie, elen är skitlätt.. 3kablar så går motorn.. jord, 1st konstant + till boxen och ett från tändningen. sen får du brygga relät till soppapumpen så den går direkt när du slår på tändningen.. för jag hittade inte signalen från boxen till bränspumpsrelät. insugningsröret måste modifieras.. enligt polaren så tog det i i bromservot.. /NoFear |
|
bmwandreas |
japp jag har en sån i min e-30.du lär ha 5 serie tråg,bygga om motorfäste,bygga nytt insug +el och avgassystem då. MVH Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
BIMMER |
Andreas , har du fixat turbogrenrör till din M50 motor? byggde du de själv eller?? |
bmwandreas |
ja de är byggt själv. Av extraktor typ,trångt så inåt helvete,turbon under toppen vid rambenet. Måste lyfta motorn för att få dit det:( MVH Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
|
Ett alternativ är ju annars att trycka dit ett bromservo från en Daihatsu tex. Det har min kompis gjort. Lite oortodoxt men det funkar. Verkar vanskligt att "bygga om" insugningsröret. Han var också tvungen att fixa en annan kylfläkt. Snodde en elfläkt från vår svenska pärla (Volvo). Orginalfläkten tog i någonstans |
|
bmwandreas |
Carnal: Var det svårt att få ett annat bromsservo att passa,eller passar det rätt på?ja får så korta rör nu bara för de är så trångt. MVH Andreas |
| Killen plockade ett från en Daihatsu. Fick fixa en mellanliggande platta eftersom den behövde flyttas ner och åt höger (sett framifrån). Med andra ord innebär det lite ombygge av bromspedalen också. Men det funkar kanon. Han har alltså kvar orginal insugningsrören. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.