|
|
|
|---|---|
|
Har byggt en bandpasslåda med en DLS MW12 bas.. Har byggt enligt ritningen som med följde för just den basen. Problemet är att jag får flåsljud ur röret när jag spelar.. Jag har ingen möjlighet att montera en tratt på basröret så jag funderar på att slänga i ett större rör.. Eller har ni några bättre förslag.. | |
| Har du plats för ett rör med större diameter får du väl plats med aeroportar? DLS har portar med krage så att du slipper spackla. Du ska helst ha trattar i båda ändar. Ett grövre rör måste räknas om, och blir alltid längre. Samma sak om man sätter fler rör; fördubblar du antalet portar, måste du också fördubbla längden per port. | |
|
Tja.. Kammaren där röret ska sitta är: 14cm bred 33cm hög 33cm lång Om jag slänger i dubbla 4" rör så ska rören vara 30cm? Om jag gör det så blir väl avståndet mellan botten och röret ca 3cm och röret skall väl ha 1,5*Radien på röret? (enligt ritningen ett 15cm långt 4" rör") Jag har inte rum med aeroporten inne i lådan. Isånna fall måste jag sätta röret mitt framför basen men då får inte 15cm röret plats eftersom det är 14cm till basen. ....MVH jimmy Något förslag? |
|
|
Montera röret utanför lådan om det inte blir alltför fult.. Finns det inte platts med en riktig tratt på insidan så kan du väl värma röret med en varmluftpistol och "tratta till" det lite grann iallafall. |
|
| För att få plats med 15 cm rör i den lådan får du antingen använda en annan sida, eller dela och vinkla röret om du inte vill att det skall sticka ut. Eller så får du bygga en annan låda... | |
|
Hej alla och tack för förslagen har dock fixat det genom att sne kapa röret 45grader. (Längden på röret är centrum på den snedkapade delen.) Fick tipset av "Nårdik Design" Och funkar helt okej.. Basen i bilen är helt underbar trots att det tar flera tio-tals timmar innan elementet är inspelat.. :) MVH Jimmy |
|
|
"Jimmy" Har funderat på precis samma konstruktion och element som du men har ej kommit igång ännu. Har MS6 framsystemet och är mycket nöjd sånär som på att det skulle vara 3.vägs men det kommer... Vore kul att höra hur du har byggt... Har du dragit upp portarna i hatthyllan? Själv har jag tänkt isobarikmontera två Mw12 i en bandpasslåda. Läste på Backes hemsida att det är en schysst kombination om portarna går upp i hatthyllan. SVårt att beskriva ljud men...hurlåter det??? :) Mvh. B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.