AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.210

Köp av 728i e38. Buchsen der Querlenker an der Hinterachse?

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Är på G att köpa en 728 -99 av en kille i Berlin. Bilen har gått 10500 mil. Ägaren har fått bytt "Buchsen der Querlenker an der Hinterachse". Vet inte riktigt var dessa sitter i bakaxeln, men borde inte bussningar i bakvagnen palla mer än 10' mil?? Kan ju vara en indikation på att miltalet inte är korrekt.

/Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
"Buchsen der Querlenker an der Hinterachse": låter som länkarmsbussningarna i bakvagnen.
Ja, de borde nog hålla mer än 10 000 mil, vad säger ni E38-ägare?

Förresten, vilken färg är "Hallickmetallic"? ;-)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Erikw: Min 735:a ägdes tidigare av en billackerare i Tyskland. Tydligen dög inte svartmetallic åt honom. Bilen lackerades om i en pärleffektlack som skiftar i grönt-violett-blått-brons, beronde på ljus och betraktningsvinkel. Elaka kollegor kallar färgen för hallickmetallic. Färgen heter egentligen Monte Carlo Magic.

/Johan
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ja, den färgen låter ju härligt kitschig ;-).
Jag ska berätta om den nästa gång mina kollegor kallar min diamantsvarta 750iL för "der Pimpwagen"....

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Fler med oförstående kollegor! Färgen är ruggigt snygg på en ren bil. Bilprovarna hade vissa problem vid reggningen. Tre bilprovare deltog i debatten, den slutade med violett.

/Johan
Olja: Vad gör du om du behöver lackera om en del av bilen pga vandalisering eller liknande? åker till tyskland?

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Inga större problem. Färgen kommer ifrån Standox och är allmänt tillgänglig. Det är bara att spruta på tillräckligt många lager med färg, 6-8 lager enligt expertis. Bilen är förövrigt helförsäkrad.

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.