|
|
|
|---|---|
|
Är på G att köpa en 728 -99 av en kille i Berlin. Bilen har gått 10500 mil. Ägaren har fått bytt "Buchsen der Querlenker an der Hinterachse". Vet inte riktigt var dessa sitter i bakaxeln, men borde inte bussningar i bakvagnen palla mer än 10' mil?? Kan ju vara en indikation på att miltalet inte är korrekt. /Johan | |
|
"Buchsen der Querlenker an der Hinterachse": låter som länkarmsbussningarna i bakvagnen. Ja, de borde nog hålla mer än 10 000 mil, vad säger ni E38-ägare? Förresten, vilken färg är "Hallickmetallic"? ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Erikw: Min 735:a ägdes tidigare av en billackerare i Tyskland. Tydligen dög inte svartmetallic åt honom. Bilen lackerades om i en pärleffektlack som skiftar i grönt-violett-blått-brons, beronde på ljus och betraktningsvinkel. Elaka kollegor kallar färgen för hallickmetallic. Färgen heter egentligen Monte Carlo Magic. /Johan |
|
|
Ja, den färgen låter ju härligt kitschig ;-). Jag ska berätta om den nästa gång mina kollegor kallar min diamantsvarta 750iL för "der Pimpwagen".... Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Fler med oförstående kollegor! Färgen är ruggigt snygg på en ren bil. Bilprovarna hade vissa problem vid reggningen. Tre bilprovare deltog i debatten, den slutade med violett. /Johan |
|
|
Olja: Vad gör du om du behöver lackera om en del av bilen pga vandalisering eller liknande? åker till tyskland? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
|
Inga större problem. Färgen kommer ifrån Standox och är allmänt tillgänglig. Det är bara att spruta på tillräckligt många lager med färg, 6-8 lager enligt expertis. Bilen är förövrigt helförsäkrad. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.