|
|
|
|---|---|
Dunlopracer |
ska trimma min 3.0L M3motor (E36) ska byta till 3.2L topp,andra kolvar, kamaxlar mm vad ska man betala för en 3.2Ltopp i bra skick ska porta o planna den osv Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
Varför gör du inte som andra, tvärt om? Byter blocket? Motorn som Bmw körde med i ALMS, M3:an före det blev v8 var just en 3.2 underdel med 3.0 enkelvanos topp. Lämnade runt 420hkr i fullt rejstrim. Men du kanske har andra ideer?! Det kanske går att stroka upp volymen? Hartge hade visst nån 3.4L variant. Berätta mera! Kul med sugmotortrimning utam en massa andningshjälp. /// John |
|
|
Konstigt att dom körde med 3.0:ans topp då 3.2:an har mycket bättre flöde. Du behöver dessutom bara ta veven och stakarna från 3.2:an då båda har nästan samma borr. Med 3.0:ans block och 3.2:ans topp, lite arbetat i toppen och riktigt vassa kammar så går det minst att att få ut 420hk på 3 liter med bortplockad vanos. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
RafkoM3 |
De använder 3.2 TOPP, men 3.0 kamhus med vanos. Det är skillnad :) Länk Länk |
|
"Konstigt att dom körde med 3.0:ans topp då 3.2:an har mycket bättre flöde." Mycket bättre flöde?! Det har jag väldigt svårt att tro på. Något bättre kanske. 3,2 an har väl lite större ventilen och något klenare venntilskaft. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
Mycket bättre var kanske att ta i, men det krävs mycket mindre arbete i toppen för att få den bra. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
Dunlopracer |
iofs så såg jag nuy att denna topic kommit helt fel dock skulle lägga den under tim men den hamna fel tydligen admin får gärna flytta den till sin rätta plats :) toppen kommer både planas o portas.vart kan man få tag på vassare kammar har inte trimmat bmw så jäkla mycket *tips uppskattas* ger tydligen en del att ta bort vanosen någon som kan förklara lite mer om denna sak :)skicka gärna mail då jag glömmer bort att kolla sidan iblan :/ Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
Vad jag vet så är det dom som har turbokonverterat sina m3:or som har tagit bort vanosen. Kolla är Länk han har gjort det! |
|
Bmw ludde |
Han har väl runt 800hk ? Hur ska du göra vid besiktning, går de att mappa så avgasvärdena blir ok ? |
|
Jo han har väll nått sånt. I hans fall så räker det inte med en mappning för att få bra avgasvärden...turbon ger ju garanterat nedslag, men om du tar bort vanosen på en sugis så ska det nog inte bli några problem med avgasvärderna. |
|
Dunlopracer |
vet ni vad de roliga är i denna tråd ingen har igentligen svarat på min fråga :P Nos liten blå flaska löser oftast stora problem |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.